loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 409 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)
شهربازي ارم


شهربازی به فضایی اطلاق می شود که مجموعه ای از دستگاه های سرگرمی به منظور فراهم کردن اوقات تفریح را برای گروه زیادی از مردم به طور هم زمان و در کنار هم فراهم می کند. بیشتر شهربازی ها دارای زمین های بازی ساده و متعددی هستند که برای گروه های سنی اعم از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. به طور کلی شهربازی ها در دو مکان باز و مکان های سرپوشیده ساخته می شود.
پدیده شهرنشینی که در سال های اخیر شاهد رشد و گسترش آن در جهان و ایران بوده ایم، باعث تغییر در نوع تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهرنشینان گردیده به طوری که مردم در گذشته برای گذراندن اوقات تفریح و فراغت خود به باغ ها و زمین های کشاورزی خود پناه می بردند ولی امروزه باغ ها جای خود را به پارک ها، بوستان ها و شهربازی ها داده اند. شهربازی ها که در داخل پارک ها و بوستان ها ساخته می شوند محل مناسبی برای تفریح تمامی گروه سنی از کودک تا بزرگسال است.
اولین نمونه شهربازی در ایران در پارک شهر سنگلج تهران ساخته شد که بعدها در آن دستگاه های سرگرمی چون: تاب، سرسره، الاکنگ و لاتاری به عنوان «گاردن پارتی» مستقر شد. این پارک سرسبز دارای استخر بزرگی بود که مردم در کنار این استخر مشغول تماشای برنامه دوچرخه سواری و اکروبات بازی می شدند و بعضی اوقات هم گروه مزیک ارتش برای سرگرمی مردم در مقابل استخر برنامه اجرا می کرد و مزیک می نواخت. از دیگر پارک های قدیمی ایران می توان به : «فان فان» در حوالی میدان ونک، پارک جلالیه یعنی لاله، پارک ساعی و پارک ملت نام برد.


شهربازی ارم در تهرانشهربازي-ارم
مجموعه شهربازی ارم در پارک ارم ساخته شده است. پارک ارم در ۵ کیلومتری بزرگراه تهران- کرج واقع شده است. این پارک دارای ۲ شهربازی با بیش از ۱۲۰ دستگاه متنوع تفریحی است که حدود ۳ هکتار از زمین پارک ارم را به خود اختصاص داده است. تجهیزات و وسایل بازی شهربازی ارم عبارتند از: فلیپر، کاترپیلار، کشتی امیر، چرخ وفلک، بشقاب پرنده، ترن کودک، موتور پرشی کودک، تشک بادی، پاراتاور، سورتمه، قوی گردان، اسب گردان، فایربال، ترن هوایی،آکروجت، کشتی سبای کودک، سفینه طوفان، مه نورد، ماشین برقی کودکان، رالی کودکان، یورو بانجی، دیوار مرگ، هلیکوپتر، مونوریل، آبشار، تونل وحشت، طوفان الکترونیکی، دارت کامپیوتری، رالی آسفالت و سالتو.
باید اشاره کرد از آنجا که پارک ارم به عنوان مجموعه ی فرهنگی شناخته می شود، سرویس های ویژه ای برای آموزش و پرورش دارد که دانش آموزان می توانند با ۷۰ درصد تخفیف از اردوهای یک روزه آن استفاده کنند. این پارک، در روزهای عادی هفته از ساعت ۱۷ بعدازظهر تا نیمه شب و در روزهای تعطیل از ۱۰ صبح تا نیمه شب دایر است.
 

 

 

 

 

 

شهربازی اصفهان (بزرگترین شهر بازی خاورمیانه به زودی افتتاح میگردد)

معاون معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان گفت: به گفته چيني ها شهربازي شهر اصفهان بزرگترين شهر بازي خاورميانه است.

سيد جمال الدين صمصام شريعت در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان افزود: احداث شهربازي بزرگ اصفهان در زميني به مساحت 170 هزار متر مربع با مشارکت کشور چين آغاز شده که بيش از 20 هزار مترمربع زيربناي براي احداث شهربازي، از جمله محوطه‌بازي، فضاي سبز و پارکينگ در نظر گرفته شده است.

وي افزود: در طرح اين شهربازي پيش بيني احداث هتل جهت اقامت بازديد کنندگان با توجه به وسعت شهربازي همچنين ساخت واحدهاي تجاري در مجاورت آن مدنظر قرار گرفته است.

صمصام شريعت با بيان اين که شهربازي اصفهان بزرگترين شهربازي در خاورميانه خواهد بود ادامه داد: به گفته چيني‌ها طرح شهربازي اصفهان منحصر به فرد و خاص مي‌باشد و در خاورميانه حرف اول را خواهد زد.

معاون معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان عنوان کرد: در شهربازي اصفهان علاوه بر فضاهاي تفريحي و انواع بازي‌هاي سرگرم‌کننده، جنبه‌هاي علمي براي قشر جوان از جمله سفر به فضا و اقيانوس به صورت چهار بعدي، آشنايي با تاريخ هزاران سال گذشته و حقه‌هاي سينمايي پيش بيني شده است.

وي با بيان اينکه شرکت چيني مربوطه در قبال فروش تجهيزات مورد نياز شهربازي اصفهان بخشي از هزينه هاي خود را به صورت نقدي و مابقي آن از فروش بليط دريافت خواهد کرد، اظهار داشت: استانداردهاي به روز دنيا به منظور ايمني لازم در شهربازي اصفهان رعايت شده همچنين دستگاه هاي خريداري شده از کشور چين جديد است.

صمصام شريعت خاطر نشان کرد: هزينه احداث شهربازي اصفهان اعم از خريد دستگاه ها،‌ قيمت زمين و بناهاي احداثي بيش از 500 ميليارد ريال خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 132
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 132
  • بازدید ماه : 414
  • بازدید سال : 4,539
  • بازدید کلی : 61,775