loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩

amirrezajafary بازدید : 48 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
علی اصغر هنرمند
2013-03-04 22:05:17

این تصویر Veneno است. جدیدترین خودروی شرکت مشهور ایتالیایی. یک ماشین ۴ میلیون دلاری قرار است فردا به صورت رسمی در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی بشود اما رسانه ها نتوانسته اند تا آن زمان صبر کنند و خبر آن امروز لو رفته. پیش از آنکه درهای نمایشگاه باز شود.

ماشین جدید لامبورگینی ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در واقع بر اساس مدل Aventador ساخته شده که با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار دلار فروخته می شود. موتور آن 6.5-liter V12 است و هفت دنده دارد. قیمت بسیار گران آن به خاطر بدنه آن است که لامبورگینی بیشتر آن را از فیبر کربن ساخته.

جالب است بدانید که فقط ۳ عدد از این خودرو ساخته خواهد شد بنابراین اگر دلتان می خواهد یکی از آنها را بخرید باید عجله کنید!


130227125622-lamborghini-veneno-front-geneva-620xb_n.jpg

بدنه این خودرو بسیار آیرودینامیک طراحی شده و لامبورگینی می گوید بخش جلویی اتومبیل مانند یک بال بزرگ عمل می کند و اتومبیل را به زمین می چسباند.


در مدلی که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده از سه رنگ اصلی پرچم ایتالیا استفاده شده است. سفید، قرمز و سبز. این یک مدل آزمایشی است و فعلا به فروش نمی رسد.


130227055558-lamborghini-veneno-still-geneva-620xb_n.jpg

شرکت لامبورگینی به نامگذاری مدل هایش بر اساس گاوهای جنگی علاقه زیادی دارد. نام Veneno از یک نام اسپانیایی برای یکی از سریع ترین گاوهای مسابقه گرفته شده. این گاو خشمگین در سال ۱۹۱۴ یک قهرمان گاوبازی را در صحنه مسابقه کشته است.

amirrezajafary بازدید : 68 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

BMW X4 کانسپت، یک غافلگیری پیش از موعد

آن طور که اکثر ما می دانیم در سال 1999 با معرفی X5، شرکت ب ام و ما را با خودروهای سری X خودش آشنا کرد. خودروهایی که به زبان ساده به آن ها شاسی بلند گفته می شود. بعد از مشاهده دست پخت دوست داشتنی آقای "کریس بنگل" ما با برادران X5، یعنی X3 و X1 نیز آشنا شدیم. خودرو هایی که همان طور که پیداست مانند شماره بعد از حرف X دارای ابعادی کوچک تر هستند.

در این میان اما محصولی هم معرفی شد که شاید بتوان آن را خط مشی جدیدی در طراحی خودرو دانست. X6 را اگر بخواهیم با زبان خود BMW معرفی کنیم، باید آن را در رده Sports Activity Coupe قرار داد. خودرویی که به زبان ساده یک شاسی بلند چهار درب با سقف کوپه قلمدادش می کنیم. گرچه می دانیم که این تعریف چندان دقیقی از این نوع خودرو ها نیست.

اما حالا با معرفی این کانسپت می توانیم در آخر این ماه میلادی در نمایشگاه خودروی شانگهای شاهد تولد برادر کوچک تر X6 باشیم. البته بر خلاف کانسپت سری 4 حالا می دانیم که به احتمال فراوان مدل تجاری و نهایی X4 در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

گرچه دیگر با دیدن X4 در "شانگهای موتور شو" هیجان زده نخواهیم شد و برایمان یک غافلگیری از طرف ب ام و محسوب نمی شود، اما نیمه پر لیوان این است که می توانیم با خیالی آسوده و به دور از شایعات و حدس و گمان ها ساعت هایمان را برای معرفی رسمی این رده جدید از محصولات ب ام و کوک کنیم.

البته تا زمانی که بخواهیم به بررسی دقیق تر این خودرو با رنگ جدید Long Beach Blue در نارنجی بپردازیم، می توانید در ادامه مطلب شاهد تصاویر بیشتر باشید. پس می توانید با خیالی آسوده در ادامه مطلب به تماشا بنشینید و البته نظرات تان را با ما در میان بگذارید.


BMW X4 - Narenji 2.jpg

BMW X4 - Narenji 3.jpg

BMW X4 - Narenji 4.jpg

BMW X4 - Narenji 5.jpg

amirrezajafary بازدید : 70 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

یکی از معمول ترین موقعیت هایی که رانندگان دچار تصادف می شوند، سرعت های پایین در ترافیک شهری است. به دلایلی حواس راننده پرت می شوند و قبل از اینکه متوجه شود، به عقب ماشین جلویی برخورد می کند. تا کنون برخی از اتومبیل سازان با معرفی سیستم های ایمنی به دنبال بهبود امنیت و جلوگیری از تصادم های این چنینی بوده اند.

برای مثال فورد مدتی است که چنین سیستمی را روی برخی از اتومبیل های خود پیاده کرده و هنگامی که فاصله با اتومبیل جلویی به حد خطرناکی برسد، علاوه بر آلارم صوتی نورهای چشمک زنی را هم فعال می کند. در صورتی که نیاز باشد و راننده متوجه نشود، ترمزها هم به صورت خودکار به کار می افتند.

اکنون نوبت به هوندا است که سیستم حمایتی جلوگیری از تصادف خود را تحت نام City-Brake Active System توسعه دهد. سیستم ایمنی هوندا تنها هنگامی فعال است که شما با سرعت کمتر از ۳۰ کیلومتر در حال رانندگی باشید. این سیستم با تکیه بر رادارهای لیزری کار می کند که روی جلوپنجره ای اتومبیل نصب شده اند و تصادم های قریب الوقوع را تشخیص می دهند.

هنگامی که سیستم ایمنی احتمال یک تصادم را تشخیص داد، ابتدا اخطارهای شنیداری و دیداری را برای راننده فعال می کند. اگر راننده عکس العملی نشان ندهد، برای جلوگیری از تصادف، سیستم City-Brake به صورت خودکار ترمز کرده و ماشین را متوقف می کند. این سیستم همچنین مجهز به عملکرد ثانویه ای برای جلوگیری از شتاب گیری های منجر به تصادف است.

در سرعت های کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت یا در حالت ایستاده، اگر راننده بخواهد با فشردن ناگهانی گاز، شتاب گرفته و با سرعت زیاد ماشین را به حرکت در آورد، اما ماشین دیگری در فاصله ۴ متری یا کمتر جلوی آن باشد. سیستم به صورت دیداری و شنیداری به راننده اخطار می دهد.

البته عملکرد سیستم تنها به اخطار محدود نشده و نیروی خروجی موتور را محدود می کند تا ماشین حرکت ناگهانی به جلو نداشته باشد. برای مثال هنگامی که راننده اشتباها به جای ترمز، پا را روی پدال گاز بگذارد، این سیستم می تواند کمک بسیار خوبی باشد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 319
  • بازدید سال : 4,444
  • بازدید کلی : 61,680