loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 44 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)
دانشمندان اکنون می توانند ذهن ما را بخوانند
 

این ایده سال های سال است در داستان ها و فیلم های علمی-تخیلی به شدت پیگیری شده و به اشکال گوناگون جلوه ای از واقعیت به خود گرفته است. اگر از سال های گذشته همراه با نارنجی بوده اید احتمالا موفقیت دانشمندان ژاپنی را در استخراج تصاویر از مغز انسان به یاد دارید. اما این مسیر هر روز تکمیل تر می شود و محققان قدم های بیشتری در جهت بهبود آن بر می دارند. 

حالا محققان دانشگاه Radboud شهر نایمیخن  در هلند موفق شده اند به طور عملی راهی پیدا کنند که ذهن افراد را بخوانند. یا به شکل دقیقتر، استفاده از مدل ریاضی ویژه ای برای رمزگشایی از حروف الفبایی که سوژه هنگام اسکن های تحلیلی ام آر آی به آنها نگاه می کند. این روش تکاملی بر روش های گذشته به حساب می آید.
 
عکس های منتشره نشان می دهد که محققان به شیوه ای دست یافته اند که می توانند حروف واقعی را درون اسکن مغزی سوژه تشخیص دهند، البته راهکار آنها هنوز دقت لازم را ندارد. 
 
شیوه کار به این گونه است که آنها تصاویر MRI‌ بخش بینایی قشر خاکستری مغز را به ۱۲۰۰ مکعب کوچک تقسیم کرده اند و هنگام تماشای یک حرف خاص الفبا توسط سوژه، این مکعب ها به صورت تصادفی روشن می شوند. البته انتظار می رود که الگوی روشن شدن آنها واقعا تصادفی نباشد. زیرا هنگام مشاهده حروف، بخش های خاصی و طبق یک الگوی ثابت مرتبا روشن می شوند. و این الگو به محققان اجازه داد تا مدل آنها را آموخته و سپس تشخیص دهند با هر الگو چه حرفی به تصویر کشیده می شود.
 
سپس آنها با این مدل ریاضی یک قدم فراتر رفته و آن را روی اسکن های MRI اعمال کردند. لذا موفق شدند حروف را به شکلی که ما آنها را تشخیص می دهیم، به تصویر بکشند. شاید شیوه کار کمی حیله گرانه و با کلک همراه باشد، اما رویکرد محققان در این راه، همانند آن چیزی است که در واقعیت انسان ها برای تشخیص سریع چیزها بر پایه حافظه شان (و آنچه که از قبل به یاد دارند) از آن استفاده می کنند.
 
و از آنجایی که چنین روشی در انسانها به خوبی کارآیی خود را نشان داده، منطقی است که دانشمندان هم همین رویکرد را در کارهای شان دنبال کنند و آزمایشاتی را توسعه دهند که سرانجام علاوه بر حروف ساده الفبا، آنها را به بازسازی چهره انسان از درون ذهن قادر می سازد. 

شما فکر می کنید چقدر دیگر تا از راه رسیدن دستگاه هایی که به راحتی ذهن انسان را می خوانند فاصله داریم؟

 

amirrezajafary بازدید : 54 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

سئوال : آقای دکتر ........................... ، علائم اصلی دیابت شامل چه مواردی هستند و چگونه من میتوانم بفهمم که در خطر ابتلا به این بیماری هستم یا خیر ؟

جواب :

علائم  دیابت شامل موارد ذیل میباشند :

  •  تشنگی غیر عادی
  •  تکرر ادرار
  •  تغییر در وزن
  •  خستگی زیاد یا فقدان انرژی
  •  تیرگی در دید
  •  تکرر یا عود عفونت
  •  التیام دیر هنگام  بریدگیها و کبود شدگیها
  •  خارش و کرختی در دستها و پاها
  • سختی در نعوظ

اگر سن شما بالای 40 باشد ، شما در ریسک دیابت نوع 2 هستید و لازم است حداقل هر 3 سال یکبار جهت دیابت تست گردید . حتی اگر یکی از موارد ذیل در شما مثبت باشد ، شما جهت تست دیابت باید اقدام نمائید :

 

  •  اگر والدین یا خواهر و یا برادر شما دیابتی باشند .
  •  اگر دارای بیماریهایی باشید که با دیابت ارتباط دارند ( بیماری قلبی ، بیماری کلیوی ، بیماری چشمی ، مسئله نعوظی و آسیب عصبی).
  •  اگر وزن شما در زمان تولد بالای 4 کیلو گرم بوده باشد .
  •  اگر شما دچار دیابت بارداری شده باشید ( gestrational diabetes ).
  •  اگر فشار خون بالا داشته باشید .
  • اگر میزان کلسترول خون شما بالا باشد .
  •  اگر شما چاق باشید ، مخصوصا اگر اضافی وزن شما در ناحیه میانی بدن شما تمرکز یافته باشد .
  • اگر دو تست ذیل در شما مثبت بوده باشد :

۱-  Impaired Glucose Tolerance -IGT

۲-  Impaired Fastng Glucose -IFG

 

در ارتباط با تحقیقاتی بنام  «کنترل دیابت و عوارض آن» ، در مهیا نیوز مطلبی درج شده است که قسمتی از آن به شرح ذیل میباشد :

از سال 1983 تا 1993 موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی آمریکا بررسی‌ای را انجام داد که آزمایش «کنترل دیابت و عوارض آن» نام داشت. این بررسی به منظور شناسایی اثرات کنترل شدید گلوکز (Intensive control) بر عوارض دیابت طراحی شد. نتایج این بررسی شگفت انگیز بودند. در مقایسه با افرادی که درمان استاندارد را دریافت می کردند، شانس بروز بیماری های چشمی، کلیوی و عصبی در بیمارانی که سطوح قندخونشان به شدت کنترل می شد به میزان قابل توجهی پایین تر بود. نتایج این بررسی نشان داد که کنترل شدید قندخون در اجتناب از آسیب غیرقابل برگشتی که به مروز زمان به این اعضاء وارد می شود حیاتی است.
 
بیشتر عوارض ناشی از این بیماری سال ها پس از ابتلا به دیابت ایجاد می شوند. البته هرچه سطوح گلوکز خون شدیدتر کنترل شود، احتمال بروز یا بدتر شدن این عوارض کمتر است. به مرور زمان، سطوح بالای قندخون سبب تضعیف گردش خون و آسیب رساندن به بیشتر اعضاء مهم بدن می شود.
 
از دست دادن بینایی: دیابت علت شماره یک بروز نابینایی در بالغین آمریکایی است. تغییر در عروق خونی بسیار کوچک چشم در نهایت منجر به بروز رتینوپاتی (آسیب شبکیه) در تقریباً تمام دیابتی های وابسته به انسولین (تیپ 1) و اکثریت بیماران مبتلا به دیابت تیپ 2 می شود. این بدان معناست که آزمایش سالانه چشم به منظور شناسایی تغییرات اولیه در چشم حیاتی است. مشابه تغییراتی که در عروق خونی چشم رخ می دهد در عروقی که به قلب می روند نیز تغییراتی ایجاد می شود.
 
بیماری های قلبی و عروق خونی: دیابت خطر بیماری عروق کرونر را به میزان زیادی افزایش می دهد. علت مرگ در بیش از 80 درصد افراد دیابتی اختلال قلبی یا عروق قلبی است. احتمال بروز تصلب شرائین، بیماری عروق کرونر، فشارخون بالا (هایپرتانسیون)، افزایش سطوح کلسترول خون، حمله قلبی و سکته در بیمار دیابتی بیشتر است.
 
نارسایی کلیوی: دیابت دیرپا می تواند به عروق خونی کوچک کلیه که برای فیلتر کردن مواد زاید ضروری هستند آسیب وارد کند. این امر سبب نارسایی برگشت ناپذیر کلیه می شود که به آرامی و در عرض چند سال رخ می دهد. به محض پیدایش علایم آسیب کلیوی مانند فشارخون بالا یا تورم پاها و دست ها، کلیه ها به شدت آسیب دیده اند.
 
آسیب عصبی: نوروپاتی نوعی آسیب عصبی است که احتمالاً در اثر بالا بودن غلظت گلوکز در عروق کوچک تغذیه کننده خون پایانه های عصبی ایجاد می شود. نوروپاتی می تواند منجر به ضعف دست و پا و مورمور شدن آن ها، سوزش یا احساس کرخی در پا و حتی انگشتان و بازوها شود. نوروپاتی می تواند به مشکلاتی در هضم غذا، تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست بینجامد. مشکلات بلع و رفلاکس اسید نیز ممکن است رخ دهد.
 
از بین رفتن سلامت پوست: در دیابتی ها، گردش ضعیف خون به پوست می تواند منجر به زخم و عفونت شود. زخم ها به کندی بهبود می یابند. زخم ها و عفونت های پا ممکن است هرگز التیام نیابند و منجر به لزوم قطع عضو شوند.
 
نقص عملکرد جنسی: به دلیل بروز مشکلاتی در گردش خون و آسیب عصبی، تا 50% مردان مبتلا به دیابت دچار ناتوانی جنسی می شوند.
 
سایر عوارض: حساسیت به عفونت (به خصوص پوست و دستگاه ادراری) و بیماری های دیگر (مانند سندرم کارپال تونل) در بیماران مبتلا به دیابت افزایش می یابد.

amirrezajafary بازدید : 90 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

نکاتی درباره درمان دیابت(قند خون)

نکاتی درباره درمان دیابت(قند خون)

 

انسولین گیاهی یکی از ترشحات لوز المعده برای تنظیم قند بدن است، در اثر کم کاری این غده و کم شدن انسولین، شخص مبتلا بمرض قند میشود. درآب شلغم نیز انسولین گیاهی به مقدار زیادی وجود دارد و نوشیدن آب شلغم را به کلیه مبتلایان به دیابت توصیه مینماییم.
یکی از این خوراکیها که دارای انسولین میباشد هویج است که خوردن آن سبب میشود شخص مبتلا به دیابت نشود و چنانچه شخص مبتلا شد خوردن آب هویج و زردک در درمان دیابت نقشی موثر دارد.
خوردن توت، مخصوصا توت خشک با آنکه قند دارد برای معالجه مرض قند نافع است
همچنین میوه قره قات نیز که در آذربایجان میروید در معالجه بیماری قند نقش بسزا دارد
میوه ها و سبزیهایی که دارای ویتامین( ث )میباشند در تنظیم قند خون(دیابت) موثر بوده و در معالجه و عدم ابتلا به این مرض نقش بزرگی دارند. این ویتامین در نسترن وحشی، فلفل سبز، آب نارنج و آب لیمو، گوجه فرنگی بمقدار زیاد موجود است و نیز در بادام،سیب، زردآلو، موز، خربزه، انار، هلو، گلابی، جعفری، نخود، تره تیزک، توت فرنگی، دارابی، انبه و نارنگی پیدا میشود.
قره قات نیز دارای مقداری از این ویتامین میباشد اگر میخواهید از دیابت در امان باشید خوردن این مواد را فراموش نکنید و نیز افراط را جایز ندانید.
خوردن میوه و غلات و سبزیهایی که ویتامین( ب )دارند برای عدم ابتلا و معالجه دیابت لازم اند:
غلات مانند : گندم، جو، چلتوک، ذرت، ارزن مخصوصا سبوس آنها مخزن ویتامین( ب )میباشند
میوه جات و سبزیجات مانند : پیاز، هویج، کاهو، کاسنی، اسفناج، کلم، سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، هلو، خرما، موز، نارنج، دارابی، بادام، فندق، گردو و زردآلو
همچنین لبنیات مخصوصا ماست و پنیر دارای ویتامین( ب )بوده و برای عدم ابتلا به بیماری دیابت مفید میباشد
جوشانده جوانه جو دارای این خاصیت است که مانع عفونت معده میشود و از رشد میکربهای حصبه، اسهال و وبا جلوگیری میکند و سایر میکربهای موذی معده ای را میکشد و از همه مهمتر اینکه در جو سبز شده، انسولین گیاهی بمقدار زیاد وجود دارد که قند خون(دیابت)را پایین می آورد
پیاز خام : پیاز خام نیز یکی از غذاهای ضد عفونی کننده است و معده و روده ها را از عفونت گوشت پاک میکند و دارای انسولین نباتی است و دیابت را معالجه میکند و از ابتلا آن جلوگیری میکند
آب شلغم : استفاده از انسولین های گیاهی بطور خام نتیجه بهتری دارد و مخصوصا نوعی که در شلغم است در اثر پختن از بین میرود و برای معالجه دیابت آب شلغم را گرفته و با مایعات دیگر مخلوط کرده و بنوشید تا گواراتر باشد

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 349
  • بازدید سال : 4,474
  • بازدید کلی : 61,710