loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 36 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

 

محمدصادق مالکی پور، مسئول دانشجویی طرح اربعین خودسازی مهدوی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به آغاز چهارمین طرح "اربعین خودسازی مهدوی" با عنوان "تا عاشورای حسینی" از 14 مهرماه گفت:

باتوجه به رسالت ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت و با عنایت به اینکه در دوره آخرالزمان علل و عواملی باعث رویش و ریزش افراد می شود، به خودساختگی و خودسازی افراد در این طرح تمرکز کرده ایم.

وی با بیان اینکه انسان در بحث خودسازی به یک برنامه معنوی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: طرح اربعین خودسازی با هدف پرورش یک یا دو خصلت پسندیده در یک دوره 40 روزه برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

مالکی پور با بیان اینکه محتوای این دوره براساس نیاز سنجی ها صورت گرفته است، ادامه داد: 40 روز، احسان و احترام به والدین، چهل روز، روزانه تلاوت دو صفحه قرآن (از ابتدای صفحه 241) و تدبر در آن و چهل روز، هر روز 14 صلوات نثار سلامتی حضرت ولی عصر(عج) و چهل روز تلاوت زیارت عاشورا از برنامه های این دوره است.

مسئول دانشجویی طرح اربعین خودسازی مهدوی درباره نحوه ثبت‌نام در طرح "اربعین خودسازی" اظهارداشت: ثبت نام در این طرح از طریق ارسال عدد یک به سامانه پیامکی 30002558000313 امکان پذیر است.

وی افزود: از میان افراد شرکت کننده که هر روز یک نکته قرآنی را به این سامانه پیامکی بفرستند، به قید قرعه 14 کمک هزینه سفر به مشهدمقدس تعلق می گیرد.

amirrezajafary بازدید : 55 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

 

tasooa

انجمن آثارو مفاخر فرهنگی به خون غلتیدن حضرت ابوافضل العباس (ع)، باب الحوائج، آب آور دشت کربلا، پرچمدار گذشت، فداکاری و جانبازی

در صحرای کربلا را به امام زمان (عج) و مردم شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می نماید.

 

تاسوعا، شب تکمیل و تکامل، مقدمه جان فشانی است. تاسوعا روز وفاداری است. روز تداوم حماسه‌های حیدری است.


بر خوان غم چو عالمیان را صلا زدند / اول صلا به سلسله انبیا زدند

نوبت به اولیا چو رسید آسمان تپید /  زان ضربتی که بر سر شیر خدا زدند

آن در که جبرئیل امین بود خادمش / اهل ستم به پهلوی خیرالنسا زدند

پس آتشی ز اخگر الماس ریزه ها / افروختند و در حسن مجتبی زدند

و آنگه سُرادقی که ملَک محرمش نبود / کندند از مدینه و در کربلا زدند...

 

امام خمینی (ره) فرموده اند: حضرت سیدالشهدا (ع) به همه ما آموخت که در مقابل ظلم، در مقابل ستم، در مقابل حکومت جائر چه باید کرد.

مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: در زیارات و کلماتی که از ائمه (ع) رسیده است روی دو جمله تأکید شده است: بصیرت و وفا. 

amirrezajafary بازدید : 53 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)
امروز تاسوعاي حسيني است

 امروز نهم ماه محرم روز تاسوعا ، منتسب به غیرت و ساقی دشت کربلا ، حضرت ابوالفضل عباس (ع) است.
 بزرگداشت شهادت بزرگ مردی است که با گذشت بیش از هزار و چهار صد سال هنوز تاریخ ، روشن از کرامت های اوست و نام او با وفا و جوانمردی همراه است.

آن سردار فداکار با لبی تشنه و جگری سوخته پا به فرات گذاشت اما جوانمردی و وفایش نگذاشت که او آب بنوشد و امام و اهل بیت (ع) تشنه کام باشند و لب تشنه از فرات بیرون آمد تا آب را به کودکان برساند.

دستان ابوالفضل (ع) علم شد و این دستها برای آزادگان جهان علم گشت و عباس (ع) آموزگار مردانگی شد. 

آری امروز تاسوعای حسینی است و مردم با برپايي مراسم هاي سينه زني و زنجير زني در عزاداري سرور و سالار شهيدان دوعالم بر سر و سينه مي زنند و برخی با دادن چاي به عزاداران آرام و بي صدا به ياد تشنه لبان صحراي كربلا مي گريند.

كودكي كه هنوز چند بهار  ازعمرش  نگذشته و پيرزني كه سالهاي زيادي از عمرش را سپري كرده است در كنار هم مي گريند. 

نمي دانم اين چه عشقي است كه همه را شيدا كرده و اشك ها را بر ديدگان جاري نموده است ، آن طرفتر در وسط ميدان شهر، تنها ساعت اين ميدان نيز گويي كه در برابر خيل مشتاقان اين بزرگ مرد تاريخ سر تعظيم فرود آرده و به نشانه‌ي احترام از حركت باز ايستاده است. 

و آن يكي در انتهاي هيات با پاهاي برهنه به سوي حرم دوست در حركت است و گاه گاهي هم زير لب با ديگر عزاداران همنوا مي شود و يا حسين ياحسين گويان به راهش ادامه مي دهد. 

اكنون ساعتي به ظهر باقي نمانده و ديگر در خيابان‌هاي منتهي به حرم مطهرثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) جاي سوزن انداختن نيست و مملو از جمعيت است و چشمها ياري نمي كند كه انتهاي اين خيل عظيم را رؤيت كني.
در كنار خيابانها عده اي از جوانان با بر پايي ايستگاه‌هاي توزيع چاي صلواتي اندكي از خستگي عزاداران را مي كاهند و عطش آنان را بر طرف مي كنند و كودكي هم كه پيشاني بندي سبز با عبارت يا حسين (ع) بر پيشاني دارد در آغوش مادر آرام گرفته و نگاهش را به پرچم هاي الواني كه در وزش ملايم نسيم به حركت در مي آيند، دوخته است.
و اكنون ديگر زبان را ياراي گفتن اين همه عظمت و حضور دوستداران حسين (ع) و يارانش نيست و تنها مي توان گفت كه سلام بر حسين(ع) و ياران با وفايش.

amirrezajafary بازدید : 69 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

تاسوعای حسینی

 

یکی از روزهایی که بر حسین اهل بیتش بسیار سخت گذشت روز تاسوعا پنجشنبه نهم محرم بود.

 چنانکه در روایتی از امام صادق در وصف تاسوعا آمده است :( روز نهم محرم حسین و اصحابش در کربلا در محاصره قرار گر فتند.و سپاهیان شام او را احاطه کردند  و در فشار قرار دارند ، و در این روز پسرم جان و عمر سعد باکثرت سپاهیانش خوشحال شدند، حسین را ضعیف شمردند و مطمین شدند که دیگر برای حسین یاوری نخواهد آمد و مردم عراق دست از یاریش کشیدند، پدرم فدای مستضعف غریب.

 و این زمان بود که شمر وارد صحرای کربلا شدو اصرار به شروع حمله داشت لذا عمر سعد با این جمله فرمان حمله را صادر کرد: ( سپاهیان خدا سوار شوید که خدا شما را مژده بهشت داد !!.

 سپاهیان ابن سعد به طرف خیمه گاه ابی عبدالله هجوم آوردند، حسین جلو خیمه شمشیر را در بغل گرفته و سر به زانو غم نهاده و به خواب رفته بود که زینب صدا زد : برادر صدای نیروها را نمی شنوی که نزدیک خیام رسیده اند؟

 حسین بیدار شد و با یک دنیا وقار و طمأ نینه فرمود : الان پیامبر را در خواب دیدم به من فرمود : به زودی نزد ما خواهی آمد .

 زینب لطمه ای به صورت زد و گفت : واویلاه ،

 حسین فرمود : خواهرم آرام که ویل از آن تو نیست ، خدا تو را رحمت کند.

عباس نیز خدمت حسین آمد و عرض کرد : آقا جمعیت به خیمه گاه آمدند.

 حسین فرمود : عباس جان ، جانم به قربانت سوار شو و با آنها ملاقات کن و بپرس چه شده و برای چه آمده اند ؟

 عباس با بیست نفر سوار که زهیر بن قیس و حبیب بن مظاهر در میان آنان بود جلو جمعیت را سد کردند و پرسیدند چه تصمیم دارید؟

 گفتند:امیر دستور داده تا بر شما عرضه کنیم که به حکم امیر تن دهید وگرنه با شما خواهیم جنگید.

حضرت عباس فرمود : شتاب نکنید تا گفته هایتان را به حضرت ابی عبدالله عرض کنم و به سوی امام حسین رهسپار شد.

اصحاب امام حسین که در برابر سپاهیان کفر ایستاده بودند ، حبیب بن مظاهر به زهیربن قیس گفت : شما با اینها سخن می گویید یا من بگوییم ؟

زهیر گفت همانطور که شروع کردید ادامه دهید.

 حبیب بن مظاهر گفت : به خدا قسم بد ترین جمعیت مردمی هستند که فردای قیامت بر خدا وارد شوند در حالیکه ذریه پیامبر و اهل بیتش را می کشند و بندگان خاص خدا و شب زنده داران و سحرخیزان و ذاکر ین خدا را به شهادت می رسانند. عباس به خدمت حسین رسید و او را از تصمیم جمعیت آگاه ساخت .

 حسین فرمود : برگرد اگر می توانی امشب را مهلت بخواه تا شب را به نماز و راز و نیاز با خدا بپردازم که خدا می داند نماز و خواندن قرآن و دعا و استغفار را دوست می دارم ، عباس به سوی جمعیت برگشت و سخن برادرش را با آنان ابلاغ کرد.

عمربن سعد که احساس کرده بود شمر مراقب حرکات او است و کارهایش را به ابن زیاد گزارش می دهد از ترس آنکه مبادا سعایت کند با او به مشورت پرداخت و مصلحت خواهی کرد ، شمر هم به خواست عمر سعد موکول کرد سرانجام گفتگو ها به عدم و موافقیت منتهی می شد که ناگهان عمربن حجاج زبیدی میان حرف ؛آنان دوید و گفت : سبحان الله به خدا قسم اگر از مردم دیلم بودند و یک شب از ما مهلت می خواستند آنها اجابت می کردیم ، محمد بن الا شعث نیز گفته عمر را تایید کرد و ابن سعد را گفت : خواسته شان را بپذیریدبه خدا قسم فردا با شما خواهند جنگید .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 157
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 223
  • بازدید ماه : 505
  • بازدید سال : 4,630
  • بازدید کلی : 61,866