loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩

amirrezajafary بازدید : 48 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
علی اصغر هنرمند
2013-03-04 22:05:17

این تصویر Veneno است. جدیدترین خودروی شرکت مشهور ایتالیایی. یک ماشین ۴ میلیون دلاری قرار است فردا به صورت رسمی در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی بشود اما رسانه ها نتوانسته اند تا آن زمان صبر کنند و خبر آن امروز لو رفته. پیش از آنکه درهای نمایشگاه باز شود.

ماشین جدید لامبورگینی ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در واقع بر اساس مدل Aventador ساخته شده که با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار دلار فروخته می شود. موتور آن 6.5-liter V12 است و هفت دنده دارد. قیمت بسیار گران آن به خاطر بدنه آن است که لامبورگینی بیشتر آن را از فیبر کربن ساخته.

جالب است بدانید که فقط ۳ عدد از این خودرو ساخته خواهد شد بنابراین اگر دلتان می خواهد یکی از آنها را بخرید باید عجله کنید!


130227125622-lamborghini-veneno-front-geneva-620xb_n.jpg

بدنه این خودرو بسیار آیرودینامیک طراحی شده و لامبورگینی می گوید بخش جلویی اتومبیل مانند یک بال بزرگ عمل می کند و اتومبیل را به زمین می چسباند.


در مدلی که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده از سه رنگ اصلی پرچم ایتالیا استفاده شده است. سفید، قرمز و سبز. این یک مدل آزمایشی است و فعلا به فروش نمی رسد.


130227055558-lamborghini-veneno-still-geneva-620xb_n.jpg

شرکت لامبورگینی به نامگذاری مدل هایش بر اساس گاوهای جنگی علاقه زیادی دارد. نام Veneno از یک نام اسپانیایی برای یکی از سریع ترین گاوهای مسابقه گرفته شده. این گاو خشمگین در سال ۱۹۱۴ یک قهرمان گاوبازی را در صحنه مسابقه کشته است.

amirrezajafary بازدید : 68 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

BMW X4 کانسپت، یک غافلگیری پیش از موعد

آن طور که اکثر ما می دانیم در سال 1999 با معرفی X5، شرکت ب ام و ما را با خودروهای سری X خودش آشنا کرد. خودروهایی که به زبان ساده به آن ها شاسی بلند گفته می شود. بعد از مشاهده دست پخت دوست داشتنی آقای "کریس بنگل" ما با برادران X5، یعنی X3 و X1 نیز آشنا شدیم. خودرو هایی که همان طور که پیداست مانند شماره بعد از حرف X دارای ابعادی کوچک تر هستند.

در این میان اما محصولی هم معرفی شد که شاید بتوان آن را خط مشی جدیدی در طراحی خودرو دانست. X6 را اگر بخواهیم با زبان خود BMW معرفی کنیم، باید آن را در رده Sports Activity Coupe قرار داد. خودرویی که به زبان ساده یک شاسی بلند چهار درب با سقف کوپه قلمدادش می کنیم. گرچه می دانیم که این تعریف چندان دقیقی از این نوع خودرو ها نیست.

اما حالا با معرفی این کانسپت می توانیم در آخر این ماه میلادی در نمایشگاه خودروی شانگهای شاهد تولد برادر کوچک تر X6 باشیم. البته بر خلاف کانسپت سری 4 حالا می دانیم که به احتمال فراوان مدل تجاری و نهایی X4 در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

گرچه دیگر با دیدن X4 در "شانگهای موتور شو" هیجان زده نخواهیم شد و برایمان یک غافلگیری از طرف ب ام و محسوب نمی شود، اما نیمه پر لیوان این است که می توانیم با خیالی آسوده و به دور از شایعات و حدس و گمان ها ساعت هایمان را برای معرفی رسمی این رده جدید از محصولات ب ام و کوک کنیم.

البته تا زمانی که بخواهیم به بررسی دقیق تر این خودرو با رنگ جدید Long Beach Blue در نارنجی بپردازیم، می توانید در ادامه مطلب شاهد تصاویر بیشتر باشید. پس می توانید با خیالی آسوده در ادامه مطلب به تماشا بنشینید و البته نظرات تان را با ما در میان بگذارید.


BMW X4 - Narenji 2.jpg

BMW X4 - Narenji 3.jpg

BMW X4 - Narenji 4.jpg

BMW X4 - Narenji 5.jpg

amirrezajafary بازدید : 54 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

جرم یک سیاه چاله عامل مهمی در عظمت آن است زیرا هر چه جرم بالاتر می رود، گرانش سیاه چاله نیز بیشتر می شود. ولی در عین حال، سرعت دَوَران آن نیز مهم است.

در فاصله 60 میلیون سال نوری از زمین، کهکشان NGC 1365 -با اندازه ای دو برابر کهکشان راه شیری- قرار دارد و در مرکز آن یک سیاه چاله عظیم هست و معمولاً سیاه چاله های عظیم سرعت دَوَران بالایی ندارند، اما شگفتی های هستی هم انتهایی ندارند.

برای آشنایی بد نیست بدانید که NuSTAR تلسکوپ پرتو ایکس ناسا است که سال قبل به فضا پرتاب شد و حالا نتیجه اولین رصدهای اش به دست ما رسیده و آن عبارت است از اندازه گیری هایی دال بر اینکه لبه های بیرونی گوی پر جرم سیاه چاله NGC 1365، با سرعتی نزدیک به 84% سرعت نور یا حتی بیشتر، در حال دَوَران است. چیزی که یک شگفتی بزرگ به حساب می آید.

باید اشاره کرد که سیاه چاله پر جرم مرکز کهکشان NGC 1365، دارای جرمی 2 میلیون بار بزرگتر از جرم خورشید منظومه محل زندگی ما است ولی بپردازیم به این دستاورد علمی شگفت انگیز.

پیش از این نیز به واسطه مشاهدات صورت گرفته توسط تلسکوپ فضایی XMM-Newton (متعلق به سازمان فضایی اروپا) گمانه زنی می شد که این سیاه چاله، در نوع خود چیز شگفت انگیزی باشد. با این حال، در تحقیقات قبلی NuStar اشاره شده بود که شاید اندازه گیری ها تحت تاثیر حجم فراوان گرد و غبار کهکشانی، دچار تحریف از واقعیت شده باشد. اما چطور؟

زمانی که ماده موجود در قرص بر افزایشی به داخل یک سیاه چاله سقوط می کند، پرتوی ایکس تولید می شود؛ و هر چه سیاه چاله پر جرم تر باشد، قرص بر افزایشی آن نیز کوچک تر است. اینها به ترتیب به آن معنا هستند که پرتوی ایکس از محلی نزدیک تر به چاه گرانشی منتشر می شود و از این رو به خاطر دَوَرانِ سیاه چاله، اعوجاج بیشتری هم دارد. پیش از این تصور می شد، اعوجاج اشعه ایکس این سیاه چاله به خاطر ابرهای کهکشانی پیرامون آن باشد.

black_hole_in_ngc_1365.jpg

اما دانشمندان برای اطمینان از عدم ایجاد اعوجاج در پروتوها توسط ابرهای کهکشانی، در بررسی مجدد NGC 1365 بر روی پرتوی ایکس منتشره توسط "آهن موجود در قرص برافزایشی" متمرکز شدند و برای بالا بردن صحت این رصد، تلسکوپ پرتوی ایکس XMM-Newton را هم به یاری طلبیدند؛ دو تلسکوپ برای یک رصد.

با کمک بررسی طیف وسیع تری از انرژی های اشعه ایکس و رصد عمیق تر ناحیه پیرامون سیاه چاله، سرانجام مشخص شد که اشعه ایکس توسط ابرهای کهکشانی دچار پیچ و تاب نشده، بلکه گرانش ناشی از سرعت دَوَران شگفت انگیز سیاه چاله علت آن است.

سپس با استفاده از اندازه گیری دقیق پرتوی ایکس، دانشمندان توانستند اثر دوپلر را که توسط چرخش سیاه چاله به وجود می آید اندازه بگیرند که آن نیز "سرعت نسبیتی" سیاه چاله (یا سرعت آن نسبت به سرعت نور) را مشخص کرد. اگر نتیجه این مشاهدات درست ارزیابی شده باشد، سقف سرعت دَوَران این سیاه چاله می تواند تا 97% سرعت نور هم برسد.

چند توضیح احتمالی برای این سرعت باور نکردنی وجود دارد: احتمال دارد این سیاه چاله در مقطعی از عمر خود، جرم عظیمی از ماده را با "زاویه مناسب" بلعیده و در نتیجه به تکانه دَوَرانی آن اضافه شده باشد؛ توجیه دیگر، می تواند وقوع یک تصادم کهکشانی عظیم باشد که باعث تلفیق دو سیاه چاله و تشکیل یک سیاه چاله بزرگ تر شده و این فرآیند نیز، به بالا رفتن سر سام آور سرعت دَوَران سیاه چاله امروزی منجر شده باشد.

amirrezajafary بازدید : 70 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

یکی از معمول ترین موقعیت هایی که رانندگان دچار تصادف می شوند، سرعت های پایین در ترافیک شهری است. به دلایلی حواس راننده پرت می شوند و قبل از اینکه متوجه شود، به عقب ماشین جلویی برخورد می کند. تا کنون برخی از اتومبیل سازان با معرفی سیستم های ایمنی به دنبال بهبود امنیت و جلوگیری از تصادم های این چنینی بوده اند.

برای مثال فورد مدتی است که چنین سیستمی را روی برخی از اتومبیل های خود پیاده کرده و هنگامی که فاصله با اتومبیل جلویی به حد خطرناکی برسد، علاوه بر آلارم صوتی نورهای چشمک زنی را هم فعال می کند. در صورتی که نیاز باشد و راننده متوجه نشود، ترمزها هم به صورت خودکار به کار می افتند.

اکنون نوبت به هوندا است که سیستم حمایتی جلوگیری از تصادف خود را تحت نام City-Brake Active System توسعه دهد. سیستم ایمنی هوندا تنها هنگامی فعال است که شما با سرعت کمتر از ۳۰ کیلومتر در حال رانندگی باشید. این سیستم با تکیه بر رادارهای لیزری کار می کند که روی جلوپنجره ای اتومبیل نصب شده اند و تصادم های قریب الوقوع را تشخیص می دهند.

هنگامی که سیستم ایمنی احتمال یک تصادم را تشخیص داد، ابتدا اخطارهای شنیداری و دیداری را برای راننده فعال می کند. اگر راننده عکس العملی نشان ندهد، برای جلوگیری از تصادف، سیستم City-Brake به صورت خودکار ترمز کرده و ماشین را متوقف می کند. این سیستم همچنین مجهز به عملکرد ثانویه ای برای جلوگیری از شتاب گیری های منجر به تصادف است.

در سرعت های کمتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت یا در حالت ایستاده، اگر راننده بخواهد با فشردن ناگهانی گاز، شتاب گرفته و با سرعت زیاد ماشین را به حرکت در آورد، اما ماشین دیگری در فاصله ۴ متری یا کمتر جلوی آن باشد. سیستم به صورت دیداری و شنیداری به راننده اخطار می دهد.

البته عملکرد سیستم تنها به اخطار محدود نشده و نیروی خروجی موتور را محدود می کند تا ماشین حرکت ناگهانی به جلو نداشته باشد. برای مثال هنگامی که راننده اشتباها به جای ترمز، پا را روی پدال گاز بگذارد، این سیستم می تواند کمک بسیار خوبی باشد.

amirrezajafary بازدید : 46 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

هنگامی که صحبت از ساخت مدارهای کامپیوتر می شود، همه ابتدا به یاد فلز و سیلیکون می افتند و چیپ ها را از آن تولید می کنند. اما محققان استنفورد این چنین نمی اندیشند. آنها می خواهند کامپیوترهایی بسازند که از بافت های زنده بهره می برند و در اولین قدم توانسته اند ترانزیستورهای بیولوژیکی شان را خلق کنند. دانشمندان استنفورد این ترانزیستورها را transcriptor نامیده اند.

transcriptorها از DNA به جای نیمه رساناها و از RNA به جای الکترونها در ترانزیستورهای عادی استفاده کرده اند. در این ترانزیستور جریان مشخصی از پروتئین RNA به صورت مجزا از رشته DNA و با استفاده از ترکیبات مناسبی از آنزیم ها کنترل می شود.

با استفاده از این transcriptorها محققان موفق شدند دروازه های منطقی تولید کنند که نتیجه آن، دریافت جواب های درست/غلط برای سوالات بیوشیمیایی ارسال شده از سوی سلول های زنده بود. با استفاده از این transcriptor زنده، محققان به اطلاعاتی دست یافته اند که تا پیش از این امکان پذیر نبوده است (برای مثال پاسخ یک سلول خاص به محرک بیرونی مشخص). همچنین این شیوه به آنها اجازه می دهد تا عملکردهای پایه ای مانند تولیدمثل سلولی را کنترل کنند.

این کشف جدید هنگامی که با ذخیره سازی اطلاعات با استفاده از DNA و همچنین شیوه ای که قبلا این موسسه برای انتقال DNA میان سلول ها ابداع کرده، ترکیب شود؛ به این معنی است که دانشگاه استنفورد تمامی اجزاء مورد نیاز برای ساخت اولین کامپیوتر بیولوژیکی را در اختیار دارد.

مطمئنا قرار نیست چنین کامپیوترهایی جایگزین سیستم گیم خانگی مان شوند. اما چنین کامپیوترهایی به انسان اجازه می دهند تا شیوه کارکرد سیستم های زنده را از نو برنامه ریزی کرده و تغییر دهد. البته این دانشمندان هنوز موفق به ساخت یک کامپیوتر ژنتیکی نشده اند. اما برای سرعت بخشیدن به تحقیقات، این تیم تمام دستاوردهای خود درباره transcriptor و دروازه های منطقی آن را به صورت آزاد و تحت مالکیت عمومی منتشر نموده است.


stanford-transcriptor.jpeg

amirrezajafary بازدید : 44 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

فیبرهای نوری معمولا از شیشه یا پلاستیک ساخته شده اند و قادر به انتقال اطلاعات با سرعت بسیار زیاد هستند. اما با این حال به خاطر جنس آنها سرعت انتقال اطلاعات بسیار کند‌تر از سرعت نور است.

حالا گروهی از محققان در دانشگاه ساوت‌همپتون بریتانیا کابل فیبر نوری جدیدی ساخته اند که تو خالی است و درون آن با هوا پر شده است.

نتیجه کار آنها رسیدن به سرعت انتقال اطلاعاتی حدود ۱۰۰۰ برابر کابل های فیبر نوری فعلی است. از آنجایی که سرعت حرکت نور در هوا تقریبا معادل ۹۹.۷ درصد سرعت آن در خلا است، بنابراین آنها توانسته اند اطلاعات را با سرعتی حدود ۱۰ ترابایت در ثانیه منتقل کنند.

البته کار آنها ایده جدیدی نیست و تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات با سرعت نور کار می کنند. اما ایده ساخت فیبر نوری توخالی آنها علاوه بر سرعت بالا، میزان از دست رفتن اطلاعات را هم به 3.5dB/km رسانده که بسیار بهتر از گذشته است و حالا می توان از این فناوری برای انتقال دیتا بین ابر رایانه ها و دیتاسنتر ها استفاده کرد.

فکر می کنید چند سال دیگر چنین کابل هایی در خانه داشته باشیم؟ زمانی که می توانید ۱۰ ترابایت اطلاعات را در یک ثانیه دانلود کنید

amirrezajafary بازدید : 144 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

هفته خوبی برای انرژی های تجدید پذیر است، اولین ساختمان دنیا که مجهز به رآکتورهای زیستی جلبکی است در آلمان افتتاح شده، و بزرگترین مزرعه بادی نیم کره جنوبی زمین نیز در ویکتوریای استرالیا، سه هفته زودتر از موعد شروع به کار کرده.

حالا نوبت رسیده به فرانسوی ها تا با اعلام رسمی شروع ساخت استادیوم جدید بوردو، گامی تازه در عرصه انرژی های تجدید پذیر بر دارند. طراحی این ورزشگاه توسط شرکت سوییسی Herzog & de Meuron انجام شده.

این پروژه بر سه عنصر اصلی متمرکز است: دیگ جوشان استادیوم شامل زمین ورزشی و سکوهای تماشاگران؛ محل اجتماعات مجموعه؛ و ظاهر زیبا و هنری استادیوم. این ورزشگاه که در سواحل رودخانه گارون در شمال شهر ساخته می شود، ظرفیت میزبانی از 42,000 نفر را خواهد داشت.

Nouveau-Stade-de-Bordeaux-1-narenji.jpg

amirrezajafary بازدید : 81 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 
سرانجام گوگل رسما از مشخصات فنی عینک هوشمند اش پرده برداری کرد و حالا می دانیم که گوگل گلس با چه مشخصاتی وارد بازار خواهد شد. بدون صحبت بیشتر سراغ آنها می رویم:

- نمایشگری که معادل یک تلویزیون ۲۵ اینچی است. هنگامی که از فاصله ۲.۵ متری به آن نگاه می کنید
- دوربین ۵ مگاپیکسلی
- امکان فیلم برداری 720p
- سیستم انتقال صوتی از طریق القای استخوانی
- وای فای 802.11b/g
- بلوتوث (گوگل اشاره نکرده که آیا نسخه 4.0 است یا خیر اما به نظر می رسد که از نسخه 4.0 استفاده شده.)
- حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی از نوع فلش که ۱۲ گیگابایت آن قابل استفاده است و با سیستم ابری گوگل سینک می شود.
- باطری برای یک روز استفاده معمول کار می کند. اگر از ضبط ویدیویی یا هنگ اوت گوگل پلاس استفاده کنید باطری کمتر دوام خواهد آورد.
- پورت میکرو یو اس بی به همراه یک کابل و شارژ مجزا. ضمن اینکه تاکید شده حتما از شارژر خود گوگل گلس استفاده شود
- پد مخصوص بینی قابل تنظیم به همراه دو جفت پد اضافه در دو سایز مختلف

myglass-dfdfdf.png

اعلام شده که گوگل گلس با هر تلفنی که دارای بلوتوث باشد کار خواهد کرد. اما اپلیکیشن مکمل عینک گوگل MyGlass نام دارد و با اندروید 4.0.3 به بالا کار خواهد کرد. این اپلیکیشن کار انتقال اطلاعات جی پی اس و پیامک ها را به گوگل گلس انجام خواهد داد. اپلیکیشن MyGlass هم از امروز در پلی استور گوگل قرار گرفته و قابل دانلود است.

همانطور که می بینید در این مشخصات در مورد پردازشگر و یا رزولوشن تصویر چیزی اعلام نشده است. و خبری هم از پشتیبانی از شبکه های موبایل نیست و گوگل گلس برای این کار به تلفن شما متکی خواهد بود.

اما در کنار مشخصات، گوگل اسناد فنی API عینک اش را هم منتشر کرده که به همراه کدهای مثال ارایه شده است. می توانید با مراجعه به آنها ببینید که چطور می توان برای عینک گوگل اپلیکیشن تولید کرد.

myglass_narenji.jpg

در پایان هم یک خبر خوب برای شرکت کنندگان در کنفرانس سال گذشته I/O گوگل اعلام شده. گوگل گفته بود که به ۲۰۰۰ نفر از حاضران آنجا یک نسخه اولیه از عینک اش ارایه خواهد کرد و حالا اعلام شده که این افراد از امروز عینک شان را تحویل خواهند گرفت.

صدای پای گوگل گلاس را می شنوید؟ به زودی شاهد فروش نسخه های آزمایشی گوگل گلس در سایت های اینترنتی خواهیم بود و چند ماه دیگر با ارایه رسمی عینک گوگل یک گجت جدید را در بازار می بینیم.
amirrezajafary بازدید : 64 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
سامسونگ ساعت هوشمند Galaxy Gear را در ۵ رنگ معرفی می کند
 

وقتی یک موج خبری از طرف رسانه های نزدیک به شرکت های تکنولوژیک راه می افتد دیگر صحیح نیست که با شک از مسائل حرف بزنیم. با این حال جانب احتیاط را رعایت می کنیم.
 
سم موبایل که پایگاه انتشار خبرهای غیررسمی سامسونگ است در خبری انحصاری مدعی شده که ساعت هوشمند Galaxy Gear در ۵ رنگ از جمله سفید طلایی به بازار خواهد آمد.
 
هر چند سامسونگ عادت دارد بعد از چند ماه رنگ های جدیدی برای محصولاتش معرفی کند و به این شکل به آنها تنوع ببخشد، اما فعلا این ۵ رنگ را داشته باشید:
سفید
مشکی
خاکستری
نارنجی 
سفید طلایی (رنگ مخصوص)
شاید روز ۱۳ شهریور، زمان مهمی برای سامسونگ باشد و در کنار معرفی گلکسی نوت ۳ شاهد رونمایی از گلکسی گیر هم باشیم.
 
معرفی ساعت هوشمند زودتر از رقبا می تواند شروعی باشد برای پیشرویی سامسونگ در قلمروی محصولات جدید. اما باید صبر کرد و این ساعت را با تمام قابلیت های اش در مقام عمل هم دید. 

 

amirrezajafary بازدید : 46 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
 

انتخاب طرح زها حدید: ساخت مجلل ترین ایستگاه مترو دنیا

پیش از این در نارنجی با کارهایی متفاوت از یک معمار عراقی-بریتانیایی آشنا شدیم. معماری که شاید نیازی به نوشتن نام او نباشد و شنیدن اصالت او، نامش را برایمان بازگو می کند: خانم زها حدید.

حالا یکی از آخرین پروژه های دفتر خانم حدید، برنده رقابت طراحی ایستگاه مترو در پایتخت عربستان شده. شهری با جمعیتی پنج میلیونی و رو به رشد که نیاز به داشتن مترو آن ها را وادار به برگزاری یک فراخوان کرده. و تصاویر، گویای آن است شاهد ساخت ایستگاهی هستیم که به نظر برخی سایت ها، مجلل ترین ایستگاه متروی دنیاست و البته برنامه ریزی برای ساختش هم آغاز شده است.

ادامه مطلب، توقفگاهی است برای شما تا همراه با نارنجی ، تصاویر و اطلاعات بیشتری در خصوص این ایستگاه کسب کنید. پس همراه ما باشید.


zaha-hadid-metro-station-narenji-2.jpg

zaha-hadid-metro-station-narenji-3.jpg

این ایستگاه با مجموع ۶ طبقه که ۲ طبقه آن در زیر زمین است و به پارکینگ اختصاص دارد و ۴ طبقه دیگر متعلق به فضای عمومی است، یکی از مهمترین تکه های پازل حمل و نقل عمومی در ریاض به حساب می آید. ایستگاهی که میزبان ۳ خط از ۶ خط متروی پیش بینی شده برای این شهر است. و البته یکی از این ۳ مسیر، خط مترویی است که حمل و نقل مسافران فرودگاه را بر عهده دارد و این اهمیت کار را دو چندان می کند.

نمای بیرونی این ایستگاه مجلل و خاص،‌ با الگویی پوشیده شده که مانع ورود مستقیم نور خورشید در طول روز می شود. و البته مزایای روشنایی طبیعی روز را هم با خود به همراه می آورد.


zaha-hadid-metro-station-narenji-4.jpg

در نهایت آن طور که مسئولین ساخت می گویند، می توان در سال ۲۰۱۷ شاهد بهره برداری از این ایستگاه ۲۰ هزار متر مربعی باشیم. و اگر طول مدت ساخت را با زمان ۴ ساله برای بازسازی یک ایستگاه در نیویورک مقایسه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که شگفتی ها برای این ایستگاه مترو، منحصر به طراحی آن توسط دفتر زها حدید نخواهند بود.


zaha-hadid-metro-station-narenji-5.jpg

zaha-hadid-metro-station-narenji-6.jpg

 

amirrezajafary بازدید : 37 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

چندی است که بازار شنیده ها و شایعات درباره ساعت هوشمند اپل حسابی داغ شده است و از گوشه و کنار مطالب زیادی درباره iWatch کوپرتینو می شنویم. به همین مناسبت سایت VentureBeat به بررسی این شنیده ها و ارتباط آنها با خبرهای پیرامون همین محصول از رقیب کره ای اپل پرداخته است.

نویسنده این مقاله آقای جان کویتسیر با دیدگاهی جالب و گاها تند و تیز به نقد روش مقابله اپل با ساعت هوشمند سامسونگ پرداخته که در نوع خود می تواند جالب باشد. در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بدانید.

amirrezajafary بازدید : 51 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

مثل اینکه خبرها درست بودند . و حالا در MWC بارسلونا سامسونگ بالاخره رسما شایعات ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) را تایید کرد. آخرین پرچمدار این غول موبایل ساز قرار است در شهر نیویورک رونمایی شود.

جی کی شین مدیر بخش موبایل سامسونگ می گوید: «ما گلکسی اس سوم را سال گذشته در لندن رونمایی کردیم. و اکنون محل شروع حمله را تغییر داده ایم... زیرا مدت زیادی است از سوی اپراتورهای آمریکایی مورد بمباران قرار گرفته ایم که گلکسی اس چهارم را در آن کشور معرفی کنیم.»

خب، به گمانم تنها یکی دو هفته دیگر صبر لازم است تا پایان تمام شایعات و گمانه زنی ها در خصوص سوگلی تازه سامسونگ را شاهد باشیم و ببینیم این موبایل ساز کره ای چه آشی برای مان پخته است. پیش بینی شما در خصوص Galaxy S IV چیست؟

amirrezajafary بازدید : 39 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
 

عکاسی محاسباتی همینک نیز در دوربین های دیجیتال خودش را نشان داده، به عنوان مثال

عکس های پانوراما و تصویربرداری دامنه دینامیک بالا هر دو از فرزندان این نوع فناوری هستند.

ولی آن طور که شنیده شده بود و حالا رییس بخش تلفن های هوشمند نوکیا، جو هارلو، هم

تایید می کند قابلیت های دیگر "عکاسی محاسباتی" نیز توسط نوکیا مورد تحقیق قرار گرفته اند

تا در محصولات سری لومیا، به کار گرفته شوند.

هارلو می گوید: «اگر می پرسید که فناوری ثبت عکس دارد به کجا می رود، عکاسی محاسباتی

حوزه مورد بحث و اکتشاف آینده خواهد بود. اینکه قادر باشید داده هایی حتی بیشتر از الآن را

جمع آوری کنید. داده هایی که شاید با چشم هم نتوان آنها را دید بلکه بعد از ثبت عکس و با

رجوع به آن، امکان کار با آنها فراهم می شود.»

هارلو اضافه می کند که قدرت پردازشی، پیش تر محدودیتی بود برای آوردن تکنولوژی هایی

نظیر دوربین استوانه ای Lytro به تلفن های هوشمند نظیر سری لومیا، ولی «پیشرفت قابلیت های

پردازشی تلفن های هوشمند، حالا این قلمروی کاوش جدید را به روی مهندسین باز کرده.»

شاید تلفیق عکاسی محاسباتی و دوربین هوشمند پلیکان بتواند آینده ای فوق العاده برای دوربین

تلفن های هوشمند نوکیا رقم بزند.

 

amirrezajafary بازدید : 56 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

هفته گذشته بود که گوگل طرح های مقر جدید خود در نزدیکی خلیج سانفرانسیسکو را منتشر کرد. مجموعه ای از 9 ساختمان قائم الزاویه با شکستگی در وسط که سقف اکثرشان سبز است و همه با معبرهایی در ارتفاع بالا به هم وصل اند. این طرح پر است از افرادی که در حال استفاده از فضاهای رو باز کمپ جدید هستند. در طرح ها می توان افرادی را در حال غذا خوردن بر روی سقف ساختمان ها دید. در اطراف ساختمان ها هم تمرین های گروهی یوگا و قدم زدن بر روی پیاده روهای چوبی مشخص است.

همان طور که می دانید اپل هم از سال 2011 برنامه های خود برای ساخت مقر جدید در دره سیلیکون را رونمایی کرده؛ مقری که شبیه چرخ آهنگ (TrackWheel) معروف آیپاد است و استیو جابز هم یک بار از آن به کشتی فضایی یا بشقاب پرنده یاد کرد. یک طرح متقارن دایره وار که اگر بخواهید آن را برای کسی توصیف کنید احتمالا از واژه دونات استفاده خواهید کرد. با سقفی سیاه (نه سبز) و طراحی مینیمال. در طرح های آن، افرادی را در خارج از ساختمان می بینیم ولی کسی روی سقف نیست.

می توان گفت در پشت رویکردهای متمایز این دو طرح، ارزش ها، فرهنگ و دیدگاه دو غول دره سیلیکون نهفته است. در ادامه مطلب می توانید نظرات پروفسور «برایان شرمر» از دانشگاه ویسکانسین در میلواکی را درباره این دو معماری متفاوت بخوانید. او استاد معماری و متخصص طراحی محیط های کاری است.

amirrezajafary بازدید : 57 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)
Evleaks تصویر جدیدی از لومیا ۱۵۲۰ منتشر کرد
 
 
همین دیروز بود که عکسی را نشان تان دادیم و گفتیم منتشر کنندگان آن مدعی شده اند فبلت ۶ اینچی نوکیاست و دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هم دارد.
 
حالا ساعاتی پیش Evleaks از تصویری پرده برداشته که می گوید عکس رسمی و مطبوعاتی لومیا ۱۵۲۰، فبلت ۶ اینچی نوکیا (ی مرحوم) است. این رندر با آنچه تا کنون دیده و شنیده بودیم مطابقت دارد و باز طبق شنیده ها صفحه نمایش آن، Full HD خواهد بود ولی حسگز ۴۱ مگاپیکسلی لومیا ۱۰۲۰ را روی آن نخواهیم دید.
 
به هر حال فعلاً هیچ دلیل متقنی برای تایید این اخبار و حتی عکس تازه منتشر شده بالا نداریم ولی احتمالا لومیا ۱۵۲۰ آخرین حضور نوکیا در دنیای تلفن های هوشمند خواهد بود.

 

amirrezajafary بازدید : 77 دوشنبه 08 مهر 1392 نظرات (0)

معرفی چهار تلفن هوشمند ارزان قیمت One Touch Pop سری C آلکاتل در IFA 2013

 
شاید لازم نباشد شرکت ها دائما در حال معرفی محصولاتی رده بالا و غول هایی قدرتمند مانند وان تاچ هیرو آلکاتل یا گلکسی نوت ۳ سامسونگ باشند. بلکه لازم است گاهی هم به فکر محصولاتی پایه ای برای عموم کاربران باشند که قصد ندارند هزینه فراوانی برای امکانات خوب بپردازند.
 
برای چنین مصرف کنندگانی، آلکاتل در IFA برلین ۴ مدل اسمارت فون One Touch Pop را رونمایی کرد که مشخصاتی ابتدایی و نمایشگرهایی نسبتا کوچک دارند. این اسمارت فون های مجهز به اندروید 4.1 با مدل Pop C1 آغاز می شوند که نمایشگری ۳.۵ اینچی داشته و پردازنده آن دو هسته ای ۱ گیگاهرتزی است. و البته در رنگ های شادی چون سبز نئون و صورتی عرضه می شود.
 
پس از آن نوبت به Pop C3 می رسد که ۴ اینچی شده و پردازنده ۴ هسته ای آن ۱.۳ گیگاهرتز قدرت دارد. Pop C5 هم با نمایشگری ۴.۵ اینچی عرضه شده و Pop C7 هم از نمایشگر ۵ اینچی به همراه پردازنده چهار هسته ای ۱.۳ گیگاهرتزی بهره می برد. 
 
آلکاتل در خصوص زمان عرضه، می گوید که C1  و C3 از مهرماه به بازار می آیند و مشتریان برای خرید C5 باید تا آبان صبر کنند. در حالی که C7 احتمالا حوالی پایان سال روی خوش به بازار نشان خواهد داد. البته هنوز خبری از قیمت گذاری این خوش دست هایِ خوش رنگ نیست.
 
در ادامه مطلب می توانید گالری عکس اسمارت فون های زیبای آلکاتل را ببینید.
 
 

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 357
  • بازدید سال : 4,482
  • بازدید کلی : 61,718