loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 75 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)
موحدي در جمع بزرگ بسيجيان :
بسيج نقش تعيين كننده اي در موفقيت اقتصاد مقاومتي دارد
قائم مقام وزير صنعت،‌معدن و تجارت در امور كسب و كار ، شناخت از وضعيت موجود ، شناسايي مشكلات و توجه به فرصتها  را سكويي براي جهش كشور دانست و بر تداوم فرهنگ بسيجي دراين راه تاكيد كرد.

به گزارش شاتا ، « مسعود موحدي » در گرهمايي بزرگ بسيجيان وزارت صنعت،معدن و تجارت كه همزمان با هفته بسيج برگزار شده بود به نقش و جايگاه بسيج و فرهنگ بسيجي در رشد و توسعه اقتصاد كشور اشاره كرد.
وي گفت: در سالي كه با نام توليد ملي،‌حمايت از كار و سرمايه ايراني مزين شده است و در شرايطي كه موضوع اقتصاد مقاومتي بيش از هر زمان ديگري مطرح است بايد از منش ها و روشهاي بسيجي وار كه در امتداد خط سرخ عاشورا قرار دارد در گذر از اين برهه از زمان استفاده كنيم.
موحدي در ادامه ويژگيهاي جنگ نرمي كه امروز مطرح هست را مورد اشاره قرار داد و  افزود:  در اين شرايط كه به صورت همه جانبه بر كشور ما تحميل مي‌شود بايد با اقتدار به پيش رفت.
وي گفت:  در مسير انقلاب همواره دشمناني وجود داشتند كه از ابتدا تا حال حاضر به شكل هاي مختلف و در قالب جنگ نظامي و اقتصادي مشكلاتي را براي اين كشور به وجود آورده اند كه تمامي آنها با تكيه بر همين فرهنگ بسجي مديريت شده اند.
موحدي جنگ نرم امروز را جنگ اقتصادي  از طريق تحميل فشارها و اعمال تحريمها  دانست و افزود: جنگ اقتصادي از ابتداي انقلاب در كشور ما سابقه داشته است به گونه اي كه بيش از 33 سال ادامه پيدا كرده اما شكل آن  و وسعت آن  امروز به شكل تحريم بروز يافته است.
وي، در مقابل تهديدها و فشارهاي خارجي ، استفاده از فرهنگ بسيجي را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: مي‌توانيم با مديريت درست ،‌ تحريمها را به فرصت تبديل كنيم و علاوه بر رسيدن به توسعه پايدار در رشد و شكوفايي كشور سهيم باشيم.
به گفته موحدي،‌ استفاده از نيروهاي متخصص بسيجي در اين شرايط از ضرورياتي است كه در حال حاضر بش از هز زمان ديگري نيازمند آن هستيم.
وي با اشاره به شعار اين گردهمايي بزرگ كه" بسيج، امتداد عاشورا ‌، اقتصاد مقاومتي" عنوان شده است تصريح كرد: درس هاي عاشورا و پيام سيد الشهدا ، يادآور  رشادتهايي است كه ايشان و ياران باوفايشان براي رسيدن به  احقاق حق و جنگ با ناملايمات زمانه خود انجام دادند كه بر عهده همه بسيجيان است تا پيرو اين سيره و مكتبشان در برخورد با  يزيديان زمان و دشمنان كشور رفتار كنيم.
موحدي با بيان اينكه ،‌ فرهنگ ايثار، جهاد،آزادگي و شهادت از آموزه هايي است كه از قيام عاشورا به  انقلاب اسلامي انتقال يافت و ما در رساندن به پيروزي ياري كرد افزود: ملت بدون سلاح ما در آن روزها با تكيه بر همين سيره به پيروزي رسيد چرا كه مكتب عاشورا در ا نقلاب جلوه پيداكرد و ادامه يافت به طوري كه در عرصه جنگ تحميلي 8 ساله اين سيره كه در فرهنگ بسيجي نمود پيدا كرد به اوج و شكوفايي خود رسيد.
به گفته قائم مقام وزير  در امور كسب و كار ، قيام عاشورا و توجه به درسهاي آن  موضوع كليدي است كه بايد در بين بسيجيان و فرهنگ بسيجي گسترش پيدا كند.
موحدي درادامه ، فرهنگ بسيجي كه  مبتني بر بصيرت، شناخت ولايت و مجاهده و تلاش در جهت آن و پيروي از ولايت است را نكته اي دانست كه از مكتب عاشورا مي‌توان نتيجه گرفت و بايد بيش از پيش به آن توجه كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مقايسه جايگاه كشور در شرايط كنوني و 35 سال پيش پرداخت و ضمن تاكيد بر جايگاه تثبيت شده  كشور در نقاط مختلف  جهان، از تاثيرگذاري جمهوري اسلامي ايران  دربين كشورهاي منطقه، خاورميانه و جهان خبرداد.
اين مقام مسئول وضعيت ايران  را به رغم همه شرايط تحريم و فشارهاي خارجي  قابل ملاحظه ذكر كرد و گفت: ايران در بسياري از حوزه ها در مراتب بالايي قرار دارد.
به گفته وي ،‌كشورمان در زمينه صادرات جز ء25 كشور و د ر زمينه هاي مختلف توليد مثل توليد فولاد، خودرو، سيمان و مس جز 20 كشور اول دنيا محسوب مي‌شود.
موحدي با اشاره به اينكه مجموع صادرات غير نفتي كشورمان در سال 83  بالغ بر 8.5 ميليارد دلار بوده است اين رقم را  در سال 90 بيش تر از 48 ميليارد دلار عنوان كرد كه اين رقم حاكي از رشد  6 برابري صادرات غرنفتي دراين سالها بوده است .
وي همچنين، صادرات غيرنفتي كشور را در طول 7 ماهه امسال بالغ بر 24.8 ميليارد دلار ذكر كرد و گفت: در فروردين ماه سالجاري نيز به رغم همه تحريمها و فشارها  صادرات غير نفتي نسبت به مدت مشابه سال قبل با  17 درصد كاهش مواجه بوديم كه  بيشتر در حوزه محصولات پتروشمي و ميعانات گازي بوده است اين در حاليست كه ساير كالاها با افزايش روبرو بوده است.
موحدي تاكيد كرد:  در كالاهاي صنعتي درمهرامسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با  50 درصد رشد در صدور كالاهاي صنعتي مواجه بوده ايم.
وي افزود: بسيجيان حوزه توليد بايد توجه كنند كه در اين شرايط خاص و شرايط جنگ نرم به اين موضوع كه چگونه مي‌توانيم از اين شرايط بهترين استفاده را در جهت جهش توليد و صادرات داشته باشيم توجه كنند.
قائم مقام وزير در امور كسب و كار خاطرنشان كرد:  ما بايد بپذيريم كه در جنگ همه جانبه قرار داريم  و بايد  نقش خودمان را دراين جبهه پيدا كنيم كه دراين بين نقش بسيجيان بسيار پر رنگ است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 393
  • بازدید ماه : 1,155
  • بازدید سال : 5,280
  • بازدید کلی : 62,516