loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 35 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

 
 

بالاخره از منظومه شمسی خارج شدیم. هرچند هنوز پای خود بشر به خارج از منظومه شمسی نرسیده، اما وویجر ۱ فضاپیمای کاوشکر فضایی است که ۳۵ سال پیش به فضا پرتاب شد و حالا این سفینه از heliosphere خارج شده است. اینجا در واقع آخرین نقطه تاثیر پذیر از خورشید است.

حالا این فضاپیما دورترین وسیله ساخت بشر به حساب می آید و طی سفر ۳۵ ساله اش حدود ‍۱۷ میلیارد کیلومتر از زمین دور شده است. در حال حاضر هر تماس از این فضاپیما حدود ۲۰ ساعت در راه است تا به زمین برسد.

احتمالا خبر خروج وویجر ۱ از منظومه شمسی را قبلا هم شنیده اید. اما موضوع اینجا است که طی دو سال گذشته محققان در این مورد اختلاف نظر داشتند که چه نقطه ای را باید محل خروج از منظومه شمسی در نظر گرفت و بعضی با این موضوع موافق نبودند. حالا امروز با انتشار یک بررسی جدید، این موضوع رسما تایید شد که وویجر ۱ از منظورمه شمسی خارج شده است.

فعلا بین دانشمندان اختلاف نظر وجود دارد که فضای جدیدی که این فضاپیما در آن قرار دارد، چیست. آنها می گویند اینجا خارج از heliosphere است اما هنوز اطمینان ندارند که محل دقیق فضا پیما چه چیزی است. چرا که اینجا منطقه ای ناشناخته برای انسان است.

محققان می گویند در فضای جدید، محاسبات و اطلاعات دریافتی ما کاملا تغییر یافته و از بابت هیجان زیادی داریم. اما هنوز اطمینان نداریم که این فضاپیما وارد فضای بین ستاره ای شده یا نه.

وویجر ۱ قرار نیست به سوی هیچ ستاره به خصوصی حرکت کند. اما از نزدیک ستاره Gliese 445 عبور خواهد کرد. (با فاصله ۱.۶ سال نوری!) بنابراین اگر ۴۰۰۰۰ سال دیگر به سفرش ادامه دهد به آن ستاره نزدیک خواهد شد.

اما متاسفانه نمی توانیم به این نزدیک شدن امیدوار باشیم. چرا که از سال ۲۰۲۰ تعدادی از سنسورهای این فضاپیما خاموش خواهد شد و سال ۲۰۳۰ هم دیگر سوختی برای ادامه سفر این فضاپیما باقی نخواهد ماند.


به روز رسانی: ناسا در ادامه این موضوع، خبری در سایت اش منتشر کرده که در آن می گوید از نظر ناسا فضاپیمای وویجر ۱ هنوز از منظومه شمسی خارج نشده است و به فضای بین ستاره ای هم نرسیده. ناسا می گوید برای اثبات نهایی خروج از منظومه شمسی، لازم است که تغییر در میدان مغناطیسی هم مشاهده شود که این موضوع هنوز توسط این فضاپیما ثبت نشده است.

amirrezajafary بازدید : 49 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

 

شهردار نیویورک، مایکل بلومبرگ استفاده از پهپادهای نظامی در داخل خاک امریکا را امری ترسناک می داند ولی در عین حال می گوید هیچ راهی برای گریز از آن نمی شناسد.

آقای بلومبرگ می گوید: «همه مردم برای خودشان حریم خصوصی می خواهند، ولی من نمی دانم چطور می توانند آن را حفظ کنند. مسئله این است که ما داریم وارد یک دنیای متفاوت و کشف نشده می شویم و دوست داشته باشید یا نه، کارهایی که مردم و دولت ها [در این دنیای جدید] قادر به انجام شان هستند هم متفاوت خواهد بود... نمی شود جلوی این جریان ها را گرفت.»

6 ماه قبل در یکی از گزارش های کنگره امریکا اشاره شد که شاید استفاده از پهپادها در خاک امریکا برای جایگزینی پرسنل امنیتی قابل بررسی باشد و علت این پیشنهاد، قدرت و قابل اعتماد بودن آنها ذکر شده بود.

تاکنون حداقل 81 نهاد از جمله 17 دایره پلیسی درخواست های خود برای دریافت پهپادها را به سازمان هوا-فضای امریکا داده اند. ولی چیزی که جناب شهردار به آن اشاره دارد، به نظر خیلی فراگیرتر است. گویا او پهپادهایی را مد نظر دارد که به وسیله دوربین هایی با رزولوشن تصویر بسیار بالا، در ارتفاع 5 کیلومتری زمین پرواز کرده و تصاویر شفافی از مردم را به سازمان ها مخابره می کنند.

بلومبرگ پیش بینی می کند که: «تا پنج سال دیگر همه جا پر از دوربین می شود و ما شفافیت بیشتر و حریم خصوصی کمتری را شاهد خواهیم بود. [نه اینکه با آن موافق باشم، بلکه] هیچ راهی برای متوقف کردنش متصور نیستم.» آقای شهردار معتقد است حالا که در منهتن به تنهایی 2400 دوربین نصب شده و تعداد زیادی دوربین امنیتی هم در سایر مناطق شهری مهم فعال است، پهپادها نگرانی چندانی اضافه نخواهند کرد.

شما دلتان می خواد در چنین شهرهایی زندگی کنید؟

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 157
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 167
  • بازدید ماه : 449
  • بازدید سال : 4,574
  • بازدید کلی : 61,810