loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 44 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)
تهران - مجموعه ورزشی آزادی

 

ورزشگاه یا استادیوم، به فضای باز و آزاد گفته می شود که به منظور برگزاری مسایقات ورزشی، کنسرت ها، سخنرانی ها و یا دیگر برنامه های نمایشی مورد استفاده قرار می گیرد. ورزشگاه از یک محوطه اصلی و یا زمین بازی تشکیل شده است که در اطراف آن محل هایی به منظور نشستن و یا ایستادن بینندگان و یا تماشگران برنامه در نظر گرفته شده است. برخی از ورزشگاه ها فقط برای برگزاری ورزش خاصی طراحی و ساخته می شوند ولی برخی هم چندمنظوره هستند و قابلیت برگزاری چندین رشته ورزشی را دارند.
در گذشته ورزشگاه ها را به صورت روباز می ساختند ولی امروزه ورزشگاه های بزرگی به شکل سرپوشیده نیز ساخته می شودند. از ورزشگاه های ایران می توان به: ورزشگاه تختی در آبادان، ورزشگاه علی دایی در اردبیل، ورزشگاه های فولادشهر، نقش جهان و پیروزی در اصفهان، ورزشگاه تختی در اهواز، ورزشگاه های تختی، المپیک، تراکتورسازی و یادگار امام در تبریز، ورزشگاه های آرارات، آزادی، ایران خودرو، تختی، راه آهن، شهید درفشی فر، شهید دستگردی، شهید شیرودی و کارگران در تهران، ورزشگاه های سردار جنگل، شهید دکتر عضدی و کارگران در رشت، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ورزشگاه های حافظیه، المپیک، میانرود و شهدای ارتش در شیراز، ورزشگاه یادگار امام در قم، ورزشگاه های انقلاب و تختی در نیشابور، ورزشگاه شهدای قدس در همدان و ورزشگاه شهید باهنر در کرمان اشاره کرد.

 

ورزشگاه تختی در آبادانورزشگاه تختی
ورزشگاه تختی، از جمله ورزشگاه های چند منظوره کشور است که در شهر آبادان واقع شده است. از این ورزشگاه بیشتر برای برگزاری بازی های فوتبال استفاده می شود و هم اکنون نیز به عنوان ورزشگاه خانگی تیم فوتبال «صنعت نفت آبادان» شناخته می شود. این ورزشگاه دارای مجموعه اتاق های دوپینگ، پزشکی، داوران، رختکن ها، سالن کنفرانس و زمین بازی است.

 

 

 

 

ورزشگاه علی دایی

ورزشگاه علی دایی در اردبیل
ورزشگاه علی دایی، با مساحتی حدود ۴۲ هکتار و با ظرفیتی حدود ۳۰ هزار تماشاگر در شهر اردبیل ساخته شده که از این بین حدود ۳۴ هزار مترمربع مساحت کاسه استادیوم در نظر گرفته شده است. علاوه بر این که حدود ۷ هزار مترمربع از زمین این ورزشگاه به پارکینگ اختصاص داده شده است، پیست تارتان، چمن مصنوعی، جایگاه سقف ویژه، جایگاه خبرنگاران و ۲۰ هزار صندلی برای تماشاگران از دیگر ویژگی های این استادیوم است.
از دیگر پروژه های جانبی ورزشگاه علی دایی می توان به ساخت سالن دو و میدانی، استخر سه گانه قهرمانی، پیست دوچرخه سواری و سالن اختصاصی ژیمیناستیک اشاره کرد، همچنین این ورزشگاه دارای کلیه امکانات نظیر: رختکن تیم ها، رختکن داورها، سیستم روشنایی و سیستم صوتی مطابق با آخرین استاندارد روز جهان می باشد.

 

ورزشگاه آزادی در تهراناستادیوم آزادی
ورزشگاه آزادی تهران، ورزشگاه ملی ایران و بزرگ ترین ورزشگاه کشور به شمار می رود. این ورزشگاه در سال ۱۳۵۰ به منظور میزبانی از بازی های آسیایی ۱۹۷۴ به دستور محمدرضا شاه پهلوی در تهران ساخته شد. ورزشگاه آزادی، بخشی از مجموعه ورزشی آزادی است که با طراحی «عبدالعزیز فرمانفرماییان» در زمینی به مساحتی حدود ۴۵۰ هکتار در غرب تهران احداث شد.
ظرفیت این ورزشگاه ۹۰ هزار تماشاگر است که ۳۵ هزار نفر در طبقه پایین و ۵۵ هزار نفر در طبقه بالا جای داده می شوند، البته به طور فشره تا ۱۰۰ هزار نفر نیز می توان در این ورزشگاه جای داده شود. زمین بازی استادیوم از چمن طبیعی پوشیده شده است و اطراف چمن نیز یک پیست دو و میدانی در ۶ ردیف از جنس تارتان وجود دارد. استادیوم آزادی دارای امکاناتی نظیر: روشنایی، سیستم صوتی، نمایشگر، اتاق رختکن و غیره می باشد. روشنایی زمین استادیوم به وسیله ۴ برج مستقر در شمال غربی، شمال شرقی، جنوب غربی و جنوب شرقی ورشگاه تامین می شود. بالای این برج ها، چراغ های گازی، مری کوری و تنگستن هالوژن قرار دارد. سیستم صوتی این ورزشگاه نیز به صورت غیر متمرکز است و برای هر جایگاه ورزشگاه، تعدادی بلندگو در جهت های مختلف استفاده شده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 404
  • بازدید ماه : 1,166
  • بازدید سال : 5,291
  • بازدید کلی : 62,527