loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 55 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

                     بسیجی ازمنظر ولایت

 

"بسيج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهيدان گمنامي است که پيروانش برگلدسته هاي رفيع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسيج ، ميقات پابرهنگان و معراج انديشه پاک اسلامي است که تربيت يافتگان آن نام و نشان در گمنامي و بي نشاني گرفته اند. من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي خورم و از خدا مي خواهم تا با بسيجيانم محشور گرداند. چرا که در اين دنيا افتخارم اين است " که خود بسيجي ام " « امام خميني (ره) »

amirrezajafary بازدید : 83 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

 

برخی از فرمایشات حضرت امام خمینی «ره» درباره بسیج عبارتست از :


« ائمه ما با همان دید الهی که داشتند ، می خواستند که این ملت ها را با

هم بسیج کنند از راههای مختلف ، اینها را یکپارچه کنند تا آسیب پذیر

نباشند.»


« اگر دفاع بر همه واجب شد ، مقدمات دفاع هم باید عمل شود ... اینطور

نیست که واجب باشد بر ما که دفاع کنیم و ندانیم چه جور دفاع کنیم.»



« ارتش بیست میلیونی (بسیج) فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی

است.»


« بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که

پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده اند.»


« بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین

تا آخرین امضاء نموده اند.»

amirrezajafary بازدید : 60 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه ای درباره بسیج فرمایشات  متعدد و مفصلی دارند که برای نمونه به برخی از آنها اشاره می کنیم :
1-  « اگر بخواهیم انقلاب وکشور بیمه باشد وجمهوری اسلامی آسیب پذیر نباشند باید این شور و شوق ، این حرکت عمومی واین بسیج عظیم نیروهای ملت را روز به روز تقویت کنیم »
2-  « بسیج باید با همان روحیه وشور وقدرت دوران جنگ باقی بماند وجوانان آموزش ببینند وسازماندهی شوند وآمادگی حضور پیدا کنند»
3-  « در دوران جنگ بسیج مال جنگ است ، در دوران پشتیبانی مال پشتیبانی ، در دوران علم مال تحصیل وتدریس ودر دوران سازندگی مال ساز ندگی است »
4-  « بسیج در جبهه های جنگ ، در داخل شهر ها ودر پایگاه ها ی مقاومت نشان داد که بهترین مدافع انقلاب اسلامی است ، حتی دشمنان ما هم به این نکته اعتراف کرده اند»
5-  « بسیج یعنی حضور بهترین ، با نشاط ترین وبا ایمان ترین نیروی عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی ، برای اهداف والا ، کشورشان به آنها نیاز دارد »

مقام‌معظم رهبری و بسیج / " بسیج یعنی حضور ، فرهنگ و الگو(قسمتی از سخنرانی مقام معظم رهبری) "

amirrezajafary بازدید : 74 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)
موحدي در جمع بزرگ بسيجيان :
بسيج نقش تعيين كننده اي در موفقيت اقتصاد مقاومتي دارد
قائم مقام وزير صنعت،‌معدن و تجارت در امور كسب و كار ، شناخت از وضعيت موجود ، شناسايي مشكلات و توجه به فرصتها  را سكويي براي جهش كشور دانست و بر تداوم فرهنگ بسيجي دراين راه تاكيد كرد.
amirrezajafary بازدید : 69 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

بسیج باید پرچم دار اقتصاد مقاومتی باشد:

تهران- معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تحریم های اعمال شده توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران، گفت: بسیج باید پرچم دار اقتصاد مقاومتی باشد.

 

به گزارش روز سه شنبه مرکز بسیج وزارت دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین ˈ ابراهیم رییسیˈ در همایش ˈبسیج، امتداد عاشورا و اقتصاد مقاومتیˈ با بیان این که همه مظاهر عالی انسانی را می توان در تابلوی عظیم عاشورا مشاهده کرد، افزود: امام حسین(ع) درس چگونه زیستن را به ما آموختند.

وی، با تبیین مبانی اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: مصرف بهینه، پرهیز از اسراف و توجه هر چه بیشتر مسوولین به ارتقای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بهترین شیوه های اجرای این سیاست است.

معاون اول قوه قضاییه نقش بسیج در تحقق هرجه بیشتر و موفق تر سیاست اقتصاد مقاومتی را بسیار پررنگ دانست و اظهار کرد: امروز جریان استکباری، خودخواه و خودمدار در برابر بسیج و امت حزب الله صف آرایی کرده اند اما ویژگی مهم بسیج در مقابل استکبار همانا تعقل، بصیرت، راه شناسی، دشمن شناسی و آمادگی برای فداکاری است.

معاونت سیاسی مرکز بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان(ع) و هفته امر به معروف و نهی از منکر و بزرگداشت هفته بسیج ، همایش ˈبسیج، امتداد عاشورا و اقتصاد مقاومتیˈ را برگزار کرد.

در این همایش، نقش بسیج در پیاده سازی راه کارهای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

amirrezajafary بازدید : 79 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

اقتصاد مقاومتی یعنی اول باید فرض کنیم که دشمنانی داریم که ابایی از ضربه زدن با ابزارهای اقتصادی ندارند.
اقتصاد مقاومتی یعنی دست از توهم بی دشمنی دست برداریم و خود باوری را خنثی کننده ی توطئه ها کنیم.
اقتصاد مقاومتی یعنی قبل از این که دشمن نقاط ضعف و آسیب پذیر ما را بشناسد، خودمان آنها را شناسایی کرده و رفع کنیم و یا راه های جایگزین را برای مقابله، آماده و زیرسر داشته باشیم.

اقتصاد مقاومتی یعنی از اقتصاد درونی به یک اقتصاد تؤام از اقتصاد درونی و بیرونی نظر بدوزیم.
اقتصاد مقاومتی یعنی فاکتورهای مؤثر در اقتصاد فقط همین عرضه و تقاضا و دلال و یارانه و بانک و... نیستند و عوامل دیگری نیز از بیرون مؤثرند و البته قابل پایش و برنامه ریزی و کنترل.
اقتصاد مقاومتی نشانه ی این نیست که ما در شعب ابی طالب محاصره شده ایم، بلکه به این معنی است که ما بلدیم چگونه در هیچ محاصره ای ناتوان و درمانده نشویم

amirrezajafary بازدید : 46 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)


«اگرچه خود انقلاب اسلامى و پديده‌هايى كه انقلاب يكى پس از ديگرى در طول زمان و در عرصه‌هاى

گوناگون به‌وجود آورد، همه پديده‌هاى شگفت‌آور هستند؛ اما پديده‌ى بسيج و تشكيل اين نيروى عظيمِ

معجزگون، استثنايى و كم‌نظير است. بسيج، حقيقتى شبيه افسانه‌هاست.»

این جملات بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی بسیج است.

 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/18075/smpl.jpg

 

amirrezajafary بازدید : 60 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد. این مطلب در فقه اسلامی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود؛ چنان که از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است.
قرآن کریم در بیان صفات ممتاز مؤمنان می فرماید:
img/daneshnameh_up/d/dd/handstop.jpg
«وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ» (توبه؛71)
مردان و زنان با ایمان ولی (و یار و یاور) یکدیگرند، امربه معروف و نهی ازمنکر می کنند، نماز را برپا می دارند و زکات را می پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می کنند.
به موجب این آیه، افراد مؤمن به سرنوشت یکدیگر علاقمند بوده و به منزله یک پیکر می باشند. پیوند سرنوشت ها موجب می شود که تخلف و انحراف یک فرد، در کل جامعه تأثیر بگذارد؛ چنان که یک بیماری واگیر در صورتی که معالجه نگردد، از فرد به جامعه سرایت نموده و سلامت آن را به خطر می اندازد.

  • پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ در این زمینه می فرماید:یک انسان گنهکار در میان مردم، همانند فرد ناآگاهی است که با گروهی سوار کشتی شده و آن گاه که کشتی در وسط دریا قرار می گیرد، تبری برداشته و به سوراخ نمودن جایگاه خود می پردازد، هر کسی به او اعتراض می کند او در پاسخ می گوید: من در سهم خودم تصرف می کنم؛ به یقین این یک حرف احمقانه است. اگر دیگران او را از این عمل خطرناک باز ندارند، طولی نمی کشد که همگی غرق می شوند.

معروف و منکر که دو مفهوم متقابلند، در لغت به معنای شناخته شده و ناشناخته می باشند؛ و در اصطلاح کارهایی که نیکی یا زشتی آن ها توسط عقل یا شرع، شناخته شده باشند، به ترتیب معروف و منکر نامیده می شوند.
به کارگیری لفظ معروف و منکر در امور مربوط به بایدها و نبایدهای دین، بدین لحاظ است که فطرت پاک انسانی با کارهای معروف آشنا و مأنوس و با زشتی ها و امور ناپسند، بیگانه و نامأنوس است.
بنابراین معروف ومنکر قلمرو وسیعی دارد و در محدوده عبادات یا یک سری از گناهان کبیره نمی گنجند. معروف شامل امور اعتقادی، اخلاقی، عبادی، حقوقی، اقتصادی، ‌نظامی (همانند مرزداری و پیکار در راه خدا) سیاسی (مثل حضور در صحنه های انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن) و امور فرهنگی می شود و منکر نیز شامل منکرات اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی (مانند کم فروشی و احتکار)، سیاسی (همانند جاسوسی و کمک به ضدانقلاب)، نظامی (نظیر فرار از جبهه و جنگ، عدم رعایت سلسله مراتب فرماندهی) و... می شود در مجموع می توان از معروف و منکر، به ارزش ها و ضد ارزش ها تعبیر نمود.

شرایط وجوب امربه معروف و نهی ازمنکر

  1. باید امر به معروف و نهی از منکر کننده بداند آنچه مکلف ترک نموده، واجب و یا آنچه مرتکب گردیده از منکرات است و بر کسی که چنین علم و آگاهی از کار دیگری ندارد، واجب نیست.
  2. باید آمر یا ناهی احتمال تأثیر دهد پس اگر مطمئن باشد که امر و نهیش مؤثر واقع نمی شود، امر و نهی بر وی واجب نیست.
  3. لازم است امر و نهی کننده بداند که شخص بر گناهش باقی است پس اگر دانست که وی گناهش را ترک نموده و آن را تکرار نخواهد کرد، امر به معروف و نهی از منکر بر او واجب نیست.
  4. برخورد با گنهکار ضرر و مفسده ای برای امرونهی کننده یا خویشان و برادران دینی اش نداشته باشد؛ مگر معروف و منکر از اموری باشند که شارع مقدس اهتمام ویژه ای نسبت به آن ها دارد؛ مانند حفظ اسلام و شعائر آن و امنیت جان و ناموس مسلمانان، بنابراین اگر شعائر اسلامی یا جان عده ای از مسلمانان در معرض خطر و نابودی شد، باید اصل اهم و مهم مورد توجه قرار گیرد و صرف ضرردیدن موجب سقوط وظیفه نمی شود.

اقسام امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر به دو قسم واجب و مستحب تقسیم می شود که عبارتند از:

  1. آنچه انجام آن از نظر عقل یا شرع لازم و واجب و یا ارتکابش از نظر آن دو، زشت و قبیح باشد، امر و نهی در موردشان واجب می گردد.
  2. هر کاری که انجامش از نظر عقل یا شرع خوب و مستحب یا ارتکابش از دیدگاه آن دو، پسندیده نیست، امر و نهیش مستحب است.

گفتنی است امر به معروف و نهی از منکر از واجبات توصلی است یعنی قصد قربت در آن شرط نیست؛ هر چند با داشتن قصد قربت از پاداش الهی نیز برخوردار خواهد شد.

تعداد صفحات : 54

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 46
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 59
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 317
  • بازدید سال : 4,442
  • بازدید کلی : 61,678