loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 81 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

در بدو ورود به پاريس،نمايندگان کاخ اليزه با امام ملاقات کرده و پيام رسمي دولت را مبني بر ممانعت از هر گونه فعاليت سياسي ابلاغ کردند.امام در پاسخ با همان قاطعيتي که به مسئولين عراقي برخورد داشتند،فرمودند؛
«ما فکر مي کرديم که اينجا مثل عراق نيست.من هر کجا بروم حرفم را مي زنم.من از فرودگاهي به فرودگاه ديگر و از شهري به شهر ديگر سفر مي کنم تا به دنيا اعلام کنم که تمام ظالمان دنيا دستشان را در دست يکديگر گذاشته اند تا مردم جهان صداي ما مظلومان را نشنوند.ملي من صداي مردم دلير ايران را به دنيا خواهم رساند.من به دنيا خواهم گفت که در ايران چه مي گذرد».
دليل آفتاب؛ص50
تنها چيزي که امام غالباًدر خانواده ها توصيه مي کردند،تا اول از همه به آن عمل کنند،انجام واجبات و دوري ازمحرمات بود.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2،ص383
وقتي امام در پاريس بودند اگر مردي داخل اتاق مي شد و مثلاً انگشتر طلا به دستش بود فوراًاز او ميخواست که انگشتر را در بياورد.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2،ص406
يک بار هنگامي که امام به حرم مطهر حضرت امير المؤمنين)ع(مشرف شده بودند با آنکه معمولاًکمتر به اين سو و آن سو تگاه مي کردند و مخصوصاً در حرم مطهر توجهي به امور ظاهري نداشتند،در حال عبور از رواق مطهر متوجه شدند که يکي از زوار روي زمين افتاده و عتبه مبارک را مي بوسد.امام به بر خورد به اين صحنه خيلي سريع و تند واکنش نشان دادند و به يکي از آقاياني که همراه ايشان بودند فرمودند؛«به اين آقا بگوييد بلند شود و اين کار را نکند».
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2ص411
يک روز قبل از اينکه امام به بيمارستان بروند توصيه اي در مورد غيبت کردند.نمي گفتند غيبت نکنيد چون آن را نبايد بکنيم بلکه مي گفتند ؛«سعي کنيد حتي در مجالسي که غيبت مي شود شرکت نکنيد.»ايشان در پرهيز از غيبت و مسخره کردن خيلي تأکيد داشتند.

برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج3ص303
من هر موقع پيش امام مي رفتم،مرا تشويق به خواندن نماز مي کردند.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1ص29
يک بار آقا همه ي اهل خانه را صدا کردند و گفتند؛«من بنا داشتم يک دفعه که همه با هم جمع هستيدچيزي براي شما بگويم».بعد گفتند؛«شما ميدانيد غيبت چقدر حرام است؟»گفتيم:بله.بعد گفتند:«شما ميدانيد فعل نا مشروع و عمل خلاف عفت)زنا(چقدر حرام است؟»گفتيم:بله فرمودند:«غيبت بيشتر»
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1،ص58
يک روز شنيدم که يکي از خدمتکاران منزل آقارا به خاطر خلافي که کرده بود به زندان برده اند.روزي خواهرم درباره او سؤالي از من پرسيد.گفتم ديگر نيست و اين جوري پيش آمده.تا آمدم بگويم،آقا گفتند:«غيبت است»گفتم آخر کار ايشان علني بوده والآن هم زندان است.آقا گفتند:«نه او يک کاري کرده و وظيفه آنها هم اين بوده که زندانش بکنند،ولي شما نبايد آبرويشان را جاي ديگري ببريد».
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1ص59
آقا هميشه به ما توصيه کردند که مواظب باشيم مرتکب معصيت
نشويم.بخصوص در مورد غيبت معتقد بودند خانمها وقتي دور هم جمع مي شدند از خودشان صحبت کنند نه ديگران.
امام با رها مي گفتند:حتي به شوخي دروغ نگوييم.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1،ص59
امام کمتر پيش مي آيد که اهل نصيحت باشند؛بيشتر عملشان هست که نشان ميدهد چه کاري خوب است وچه کاري بد.و از عکي العمل ايشان ما متوجه مي شويم کاري قبيح است يا نه.عکس العممل امام در رابطه با مسائل مختلف فرق مي کند.در مسأله محرمات و واجبات خيلي شديد برخورد دارند و در مستحبات کمتر.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2ص384
من يک روز خشم امام را نسبت به ارتکاب امر حرام ديدم که ايشان واقعاً خشمگين شدند.نه در حد امر به معروف؛گاهي ما امر حرامي را از کسي مي بينيم امر به معروف ميکنيم،اما امام واقعاً خشمگين مي شوند.که در حالت صورت و نگاه ايشان ديده مي شود و اصلا بدنشان لرزش پيدا مي کند.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2ص385
دوشنبه شب بعد از شام تعدادي از فرزندان و نوه ها دور حضرت امام
جمع بوديم،فرمودند:متن به بيمارستان مي روم و معلوم نيست برگردم؛لذا سفارشاتي فرمودند،البته خيلي کوتاه ،و اضافه نمودند که :شما جوانها واجباتتان مثل نماز و روزه و...را انجام دهيد؛ولي بدانيد آنچه آخرت انسان را خراب مي کند زبان اوست،مواظب باشيد در مجالس غيبت ننشينيد،فسا غيبت کمتر از آثار بقيه ي گناهان نيست،بيشتر هم هستو در آخر،بار ديگر سفارش کردند:شما انشاءاللّه گناه نمي کنيد؛ولي مواظب باشيد در مجلس غيبت ننشينيد و خودتان را از اين گناه عظيم دور کنيد.
فصل صبر؛ص149
/س

در بدو ورود به پاريس،نمايندگان کاخ اليزه با امام ملاقات کرده و پيام رسمي دولت را مبني بر ممانعت از هر گونه فعاليت سياسي ابلاغ کردند.امام در پاسخ با همان قاطعيتي که به مسئولين عراقي برخورد داشتند،فرمودند؛
«ما فکر مي کرديم که اينجا مثل عراق نيست.من هر کجا بروم حرفم را مي زنم.من از فرودگاهي به فرودگاه ديگر و از شهري به شهر ديگر سفر مي کنم تا به دنيا اعلام کنم که تمام ظالمان دنيا دستشان را در دست يکديگر گذاشته اند تا مردم جهان صداي ما مظلومان را نشنوند.ملي من صداي مردم دلير ايران را به دنيا خواهم رساند.من به دنيا خواهم گفت که در ايران چه مي گذرد».
دليل آفتاب؛ص50
تنها چيزي که امام غالباًدر خانواده ها توصيه مي کردند،تا اول از همه به آن عمل کنند،انجام واجبات و دوري ازمحرمات بود.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2،ص383
وقتي امام در پاريس بودند اگر مردي داخل اتاق مي شد و مثلاً انگشتر طلا به دستش بود فوراًاز او ميخواست که انگشتر را در بياورد.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2،ص406
يک بار هنگامي که امام به حرم مطهر حضرت امير المؤمنين)ع(مشرف شده بودند با آنکه معمولاًکمتر به اين سو و آن سو تگاه مي کردند و مخصوصاً در حرم مطهر توجهي به امور ظاهري نداشتند،در حال عبور از رواق مطهر متوجه شدند که يکي از زوار روي زمين افتاده و عتبه مبارک را مي بوسد.امام به بر خورد به اين صحنه خيلي سريع و تند واکنش نشان دادند و به يکي از آقاياني که همراه ايشان بودند فرمودند؛«به اين آقا بگوييد بلند شود و اين کار را نکند».
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2ص411
يک روز قبل از اينکه امام به بيمارستان بروند توصيه اي در مورد غيبت کردند.نمي گفتند غيبت نکنيد چون آن را نبايد بکنيم بلکه مي گفتند ؛«سعي کنيد حتي در مجالسي که غيبت مي شود شرکت نکنيد.»ايشان در پرهيز از غيبت و مسخره کردن خيلي تأکيد داشتند.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج3ص303
من هر موقع پيش امام مي رفتم،مرا تشويق به خواندن نماز مي کردند.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1ص29
يک بار آقا همه ي اهل خانه را صدا کردند و گفتند؛«من بنا داشتم يک دفعه که همه با هم جمع هستيدچيزي براي شما بگويم».بعد گفتند؛«شما ميدانيد غيبت چقدر حرام است؟»گفتيم:بله.بعد گفتند:«شما ميدانيد فعل نا مشروع و عمل خلاف عفت)زنا(چقدر حرام است؟»گفتيم:بله فرمودند:«غيبت بيشتر»
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1،ص58
يک روز شنيدم که يکي از خدمتکاران منزل آقارا به خاطر خلافي که کرده بود به زندان برده اند.روزي خواهرم درباره او سؤالي از من پرسيد.گفتم ديگر نيست و اين جوري پيش آمده.تا آمدم بگويم،آقا گفتند:«غيبت است»گفتم آخر کار ايشان علني بوده والآن هم زندان است.آقا گفتند:«نه او يک کاري کرده و وظيفه آنها هم اين بوده که زندانش بکنند،ولي شما نبايد آبرويشان را جاي ديگري ببريد».
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1ص59
آقا هميشه به ما توصيه کردند که مواظب باشيم مرتکب معصيت
نشويم.بخصوص در مورد غيبت معتقد بودند خانمها وقتي دور هم جمع مي شدند از خودشان صحبت کنند نه ديگران.
امام با رها مي گفتند:حتي به شوخي دروغ نگوييم.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج1،ص59
امام کمتر پيش مي آيد که اهل نصيحت باشند؛بيشتر عملشان هست که نشان ميدهد چه کاري خوب است وچه کاري بد.و از عکي العمل ايشان ما متوجه مي شويم کاري قبيح است يا نه.عکس العممل امام در رابطه با مسائل مختلف فرق مي کند.در مسأله محرمات و واجبات خيلي شديد برخورد دارند و در مستحبات کمتر.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2ص384
من يک روز خشم امام را نسبت به ارتکاب امر حرام ديدم که ايشان واقعاً خشمگين شدند.نه در حد امر به معروف؛گاهي ما امر حرامي را از کسي مي بينيم امر به معروف ميکنيم،اما امام واقعاً خشمگين مي شوند.که در حالت صورت و نگاه ايشان ديده مي شود و اصلا بدنشان لرزش پيدا مي کند.
برداشتهايي از سيره امام خميني؛ج2ص385
دوشنبه شب بعد از شام تعدادي از فرزندان و نوه ها دور حضرت امام
جمع بوديم،فرمودند:متن به بيمارستان مي روم و معلوم نيست برگردم؛لذا سفارشاتي فرمودند،البته خيلي کوتاه ،و اضافه نمودند که :شما جوانها واجباتتان مثل نماز و روزه و...را انجام دهيد؛ولي بدانيد آنچه آخرت انسان را خراب مي کند زبان اوست،مواظب باشيد در مجالس غيبت ننشينيد،فسا غيبت کمتر از آثار بقيه ي گناهان نيست،بيشتر هم هستو در آخر،بار ديگر سفارش کردند:شما انشاءاللّه گناه نمي کنيد؛ولي مواظب باشيد در مجلس غيبت ننشينيد و خودتان را از اين گناه عظيم دور کنيد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 380
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 617
  • بازدید ماه : 1,379
  • بازدید سال : 5,504
  • بازدید کلی : 62,740