loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 58 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

يادداشت امير سياري به مناسبت روز نيروي دريايي ارتش

يادداشت امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش:

سالگشت پيروزي قاطع دلار مردان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در موثرترين نبرد دريايي دفاع مقدس، يعني عمليات مرواريد، كه همواره چون نگيني درخشان در تاريخ ايران اسلامي باقي خواهد ماند را به شما همرزمان دريا دل و شجاع تبريك عرض مي‌كنم، ولايتمداري دريا دلان نيروي دريايي، و بزرگداشت حماسه آفريني‌هاي اين فرزندان صديق روح الله، كه در آن برهه سرنوشت‌ساز، يعني نخستين ماه‌هاي دفاع مقدس، يا علي گويان، كاري‌ترين ضربت را بر دشمن وارد آوردند و يا حسين گويان، نغمه سرخ شهادت را در آبهاي خليج هميشه فارس سرودند، و حريم دريايي سرزمين مقدس ايران را، در شهادتگاه خود و در معراج ناوچه پيكان، مستحكم و مقتدر نشان داند، بر كسي پوشيده نيست و در اين ايام گرانقدر كه متبرك است به ماه ذيحجه و عيد ولايت، براي امير دريادار شهيد محمدابراهيم همتي و ديگر همرزمان شهيدش در ناوچه قهرمان پيكان و همه شهيدان عالي مقام نيروي دريايي، آرزوي علو درجات و مغفرت واسعه الهي دارم واز همه ايثارگران، رزمندگان و قهرماناني كه غرور ملي را براي ما به ارمعان آوردند سپاسگزاري مي‌كنم.

هفتم آذرماه، ياد آور حماسه‌اي بزرگ است، حماسه‌اي كه تنها 67 روز پس از تحميل جنگ و آغاز دفاع مقدس از تماميت ارضي ميهن اسلامي در پهنه آبهاي نيلگون خليج هميشه فارس به دست همرزمان پيشكسوت شما در نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خلق شد.

اين بخش از تاريخ دفاع مقدس كه با خون پاك سپيد جامگان نيروي دريايي گلگون گشته؛ امروز هم با گذشت 30 سال از آن رويداد، همچنان زنده و الهام بخش است؛ رشادت‌هاي سربازان امام و پيروان ولايت، آنان كه تا پاي جان ايستادند و بستر دريا، آرامگاه پيكرشان گرديد و اراده آنان و دشمن ستيزي‌شان راهبرد دشمن را به چالش كشيد؛ باعث شد كه دشمن در عرصه و جبهه دريايي به طور كلي ناكام بماند.

هر چند عمليات ظفرمند مرواريد، تومار نيروي دريايي دشمن بعثي را در هم پيچيد به گونه‌اي كه دشمن تا پايان دفاع مقدس جرات كوچكترين تحركي در عرصه دريا را نداشت؛ اما دلير مردان نيروي دريايي پيش از آن نيز در مقابله با دشمن بعثي در جبهه زميني يعني در حماسه دفاع 34 روزه از خرمشهر همراه با ياران ديگر رزمنده خويش، شكست راهبرد دشمن را رقم زده بودند.

پس از آن نيز محاصره دريايي دشمن و قطع خطوط مواصلاتي دريايي او، انهدام پايانه‌هاي نفتي و قطع كامل صادرات نفت دشمن از طريق خليج فارس، دستاوردهاي بزرگي بودكه به همت دريادلان نيروي دريايي حاصل شد و متجاوز را به رغم برخورداري از حمايت‌هاي استكبار جهاني با مشكلات بسيار روبه رو ساخت.

امروز نيز نيروي دريايي راهبردي، با پشتوانه اعتماد و عنايت ولي امر مسلمين و با اتكاي به توان و ايمان و سلحشوري كاركنان متخصص و كارآزموده، با دستيابي به فناوري‌هاي نوين دريايي و توليد روزآمدترين شناورهاي متناسب با اقليم درياهاي نزديك و درياهاي دور، تبديل به يك نيروي مؤثر و تعيين كننده منطقه‌اي شده است و در ايفاي مسئوليت‌هاي سربازي خود، هرگونه تحركي را در سطح آبهاي بين‌المللي و در آبراههاي نزديك كشور كاملاً تحت نظر دارد.

قدرت فراهم آمده امروز در عرصه درياها و حضور قدرتمندانه در منطقه شمال اقيانوس هند، حاصل ايمان، خودباوري و مهارت رزمندگان نيروي دريايي است كه دريادلان هميشه بيدار اين نيرو به پيشگاه ولي امر مسلمين و هم ميهنان عزيز، تقديم كرده‌اند.

به فرموده مقتدايمان، فرماندهي معظم كل قوا: "اين كشور دريايي، احتياج به يك نيروي دريايي حقيقتاً برجسته و ممتاز دارد و اين حتماً به دست خواهد آمد و كننده‌ اين كار شما جوان‌هاي عزيز، هستيد. اميدوارم كه شما جوانان نيروي دريايي بتوانيد انشاءالله يك نيروي دريايي‌اي بسازيد كه در شأن ملت ايران باشد. انشاءالله، والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته "

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 427
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 664
  • بازدید ماه : 1,426
  • بازدید سال : 5,551
  • بازدید کلی : 62,787