loading...
۩۞۩.شوق پرواز.۩۞۩
amirrezajafary بازدید : 68 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)


سعي کنيد در ايام تابستان ، کتابهاي علمي و کتابهاي مربوط به رشته ي تحصيلي يا شغلي که دوست داريد ، بخوانيد و اطلاعات عمومي قوي در هر زمينه اي(مخصوصا" در زمينه هاي مورد علاقه تان) داشته باشيد.مثلا" وقتي کسي از شما پرسيد ، مي خواهي چه کاره شوي؟ و يا چه رشته اي را دوست داري؟ بايد بتوانيد ، بي درنگ و با ارائه ي اطلاعات موثق و منطقي ( نه بر اساس حرف عامه مردم ) به او پاسخ دهيد.

2- با پيش مطالعه ي قبلي سر کلاس درس حاضر شويد.هميشه سر کلاس ، حرفي براي زدن داشته باشيد.

3- با يک روحيه ي فعال و شاداب سر کلاسهاي درس شرکت کنيد. با همکلاسي هاي خود رقابت سالم داشته باشيد و سعي کنيد در يادگيري دروس به هم کنيد تا دست آخر خدا هم به شما کمک کند.

4- با دقت و تمرکز فراوان به درس گوش کنيد و هر جايي که ابهامي بود، از معلم خود (نه از دانش آموزان ديگر) بپرسيد.نگذاريد اشکالات و ابهامات، در  ذهن شما انباشته شوند و بزودي تبديل به يک ضعف علمي بزرگ شوند.

5- درس هر روز را همان روز در خانه بخوانيد و کمي از تمرينهايش را حل کنيد.
اين کار کمک مي کند ، مطلب کاملا" در ذهن شما حک شود ، چون تازه آنرا آموخته ايد و يادگيري اوليه، کاملا" در ذهنتان وجود دارد ، پس با يک مرور بلافاصله ،مراحل يادگيري در ذهن را کامل مي کنيد.

6- سعي کنيد متن کتاب را خوب بخوانيد و مثالها و تمرينها را بدون توجه به حل آنها، خودتان حل کنيد.(استفاده از حل المسائل ، فقط به افرادي که غير حضوري درس مي خوانند ، توصيه مي شود) اگر کساني که فرصت شرکت در کلاسها و استفاده از معلم و همشاگرديها دارند ، از
حل المسائلها استفاده کنند ، به جز ضرر(تنبلي ذهن ، عدم تلاش کافي براي يافتن جواب ، کاهش روحيه ي خلاقيت و ارائه ي راه حلهاي جديد و ابتکاري و...) ، چيزي عايدشان نخواهد شد.

7- دروس برنامه ي فردا را مرور کنيد و هميشه با آمادگي کامل براي امتحان کلاسي يا درس جواب دادن، سر کلاس حاضر شويد.

8- سعي کنيد عادت کنيد که شبها زود بخوابيد و صبح زود از خواب بيدار شويد تا هيچگاه دير به مدرسه نرسيد.(با اين کار هم به همه ي کارهايتان مي رسيد و هم هميشه سرحال و شاداب و پرانرژي خواهيد بود.).بهتر است هر روز صبح حتي اگر شده 10 دقيقه نرمش کنيد ،تاثير اعجاب انگيزي در روحيه ي شما خواهد داشت.


9- در اوقات فراغت(زنگهاي تفريح ، زنگهاي بيکاري و...) در مدرسه، دروس را براي يکديگر توضيح دهيد.( اين روش بسيار خوبي است براي اينکه بفهميد که خودتان هم درس را فهميده ايد يا نه؟ و هم ديگران از معلومات شما استفاده مي کنند،در ضمن اين کار باعث مي شود احساس خيلي خوبي نسبت به خود و کلاس و درس و مدرسه داشته باشيد.)

10- قبل از هر امتحان ، سوالات امتحاني سالهاي گذشته ي هر درس را گير بياوريد و در خانه ، به صورت آزمايشي امتحان دهيد.

11- اهميت شرط معدل(چه در کنکور، چه درشرايط پذيرش مدارس و موسسات مختلفچه در استخدام در ادارات و شرکتهاي مختلف و...) کاملا" واضح و آشکار است .
پس سعي کنيد با حداکثر معدل ممکن، ديپلم بگيريد.البته اين مسئله نبايد باعث شود که شما فکر کنيد ارزش نمره از فهم و يادگيري دقيق مطلب بيشتر است و دنبال راههاي بگرديد که به هر قيمتي که شده نمره تان بالا شود، نه!!!
نمره ي بالا همراه يادگيري کامل مطالب ارزشمند است وگرنه دير يا زود(سر جلسه ي کنکور) دست شما رو خواهد شد!

12- سعي کنيد همين الان ، به اين مسئله که هدفتان ازدرس خواندن وادامه تحصيل و...چيست ، خوب فکر کنيد و براي اين سوالات پاسخهايي داشته باشيد که براي شخص خودتان(نه براي آشنا و در و همسايه و فاميل) قابل قبول باشد ، بعد بر اساس اين پاسخها ، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را بنويسيد و براي رسيدن به تک تک آنها دنبال راه حل بگرديد.
با اين کار، هيچوقت انگيزه ي خود را در طول تحصيلات از دست نخواهيد داد و هميشه انرژي لازم براي درس و کار را خواهيد داشت.

13- از همين الان(از دوران دبيرستان) ، استفاده از جدول برنامه ريزي را آغاز کنيد تا بتوانيد مهارتهاي مديريت زمان خود را افزايش دهيد.

14- هميشه سعي کنيد به تغذيه ، خواب، ورزش و تفريح سالم اهميت دهيد تا بدنتان هميشه سالم و با نشاط باشد ،(شما مي توانيد يک فعاليت ورزشي مورد علاقه تان را در کنار درستان داشته باشيد و آن فعاليت يکي از اوقات تفريح و شادابي شما باشد) زيرا که به تبعيت آن ، ذهن و فکرتان هم هميشه باز و آماده براي دريافت و ثبت اطلاعات ، خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    مطالب سایت درچه سطحی مشاهده نمودید؟
    سایت های کاربردی

    leader.jpg
    drrohani.jpg
    majlis.png
    ghgh.png
    http://www.8pic.ir/images/82086723376344085293.png
    images54.jpeg
    5445.jpeg
    http://www.8pic.ir/images/32420978701375817097.jpeg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 426
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 246
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 483
  • بازدید ماه : 1,245
  • بازدید سال : 5,370
  • بازدید کلی : 62,606